Vad kan vi göra bättre?

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Tirumbar

Re: Vad kan vi göra bättre?

Inlägg av Tirumbar »

Olof skrev:Det slår mig att folk klagar på att man kan ta mycket poäng i lagturneringen. Jag har aldrig hört det klagomålet tidigare. Är det så att folk är mer bekväma med att lag husbil vinner turneringen med 50 poäng (vinst redan efter fjärde matchen) för att vi är vana vid det?
Du vet hur det är kompis - folk blir lite avis på lottningen ibland bara.

Stort grattis till Vinsten ! Jag trodde verkligen att vi skulle ta er i sista men tji fick vi !
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Börjar med ros
-Bra lokaler
-Kanon bra sov-lokaler
-Gratis kaffe/te+fruksot
-Missions
-TTO (så sjukt smidigt och lättanvänt)
-Lunchfixningen på lördan

Ris
-Borden var för lika varandra, så det spelade ingen större roll att man fick välja bord
-Secret challanger (sjukt trist och random system)
-Att min lista fick vara med. Jag snittade 20,0 poäng per match ;)
-Att det inte var cappat på 60-20 som många önskade innan turneringen
-Att det inte gick att lösa att vi fick spela när vi "bara" var en timme sena på fredan
-Det som måste förbättras till nästa år är dock framförallt priserna. Seriöst, det måste finnas priser till alla i lagen som kommer plats 1-3.

Överlag kanon bra jobbat som vanligt, ser redan fram emot nästa år :wub:
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

patrik thoren

Inlägg av patrik thoren »

Vill också tacka för en mycket trevlig helg i Varberg.

+
Lokalen
gratis frukost, kaffe och te
straffpoäng för sena matcher
online-rapportering
scenarios, välskrivna, tydliga och balanserade
små kul detaljer ex…lapparna på toa sådant é alltid kul

-
Terräng. Många bord såg exakt lika ut och för lite på dem.
Priserna. Andra gången ni missar…..skärpning!
Karta över var man kunde parkera.

Att tänka på
Schemat- att kanske lägga på en kvart mellan andra och tredje samt bara ta en kvart mellan tredje och fjärde, så de som vill åka hem kan göra det eller de som vill gå ut och äta samt dricka något gott kan göra det.

Självklart kommer vi nästa år

Mvh
Putte

joppe2

Inlägg av joppe2 »

+ Jag tycker allt funkade väldigt bra och jag hade roligt.
+ Öl vid spelborden!

- Informationen innan turneringen upplevde jag som rörig i olika trådar här på forumet och det var svårt för nybörjarna att hitta kompmall m.m.
- Folk städar dåligt efter sig, be om mer hjälp av spelarna att städa upp lokalen efteråt.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

DHettNeck skrev:Ris
-Att det inte var cappat på 60-20 som många önskade innan turneringen
Tycker det ska cappas på 60-0
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

+
*Lokalen. Luftig (särskilt när Hylander ordnade korsdrag). Trevlig. Ljus. Aldrig högljudd.
*Gratis frukost, kaffe och te
*Straffpoäng för sena matcher (Jag tror inte att någon match i våra omgångar blev sena!)
*Online-rapportering
*Scenarios. Enkla och bra.
*Toalettlapparna var helt geniala! Jag vill dock ha ett bredare tema nästa år. Inte bara Imperiet sitter ned, även andra fraktioner är ordentligt uppfostrade.

-
*FÖRHANDSINFO! Det går fan inte att posta en länk till alla lagens listor i ett svar i Papa D's Aspergertråd (se, rättstavat!) i en helt annan forumsdel och sedan förutsätta att alla ska kunna tråla igenom hela forumet efter ledtrådar. På själva hemsidan gick det till att börja med inte att se alla listor, inte heller per lag, utan det länkades i en post i en tråd på drygt 15 sidor eller mer... All info i första posten i den officiella tråden. Uppdatera efter hand.
*Belysning och yta i Best Painted. Har du en armé som inte poppar som Claras pastellalver eller består av 20 gubbs som Oskars knasmarines så kommer det hela att försvinna i ett hav av mörker eller ett gytter av, i mitt fall, gråa killar. Kul att se lite nya ansikten (Tallarns var roliga att kolla in), dock! Och höjden på borden var något nytt, det var positivt!
*Terräng. Vissa bord är rena döden - bara ytor och inget cover. Andra är bara en massa bös... Klart att det ska vara mer variation, men även med tanke på de nya Deploymentvarianterna!
*Mer info om hur man skulle rapportera in IASL-kostnaden. Vissa hade använt alla poäng och skrev 0, andra hade gjort samma sak och skrivit 13...
*Priserna. Alla som nämns ska få pris.
*Hade ju varit najs om kompen hade spelat in, för att möta en armé med fyra ostbågar tror jag inte att någon på turneringen uppskattade. Och den som skrev Demonkompen borde kanske titta lite om den verkligen inte behöver balanseras upp... Jaysis! :shock:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

lilleklegg

Inlägg av lilleklegg »

Jag har inget att klaga på, vill inte bara tacka arrangörerna utan också mina motståndare som alla var glada, positiva och "lagom" sugna på att vinna. Man fick känslan av att folk var där för att vinna men aldrig på bekostnad av att ha trevligt.

Jag skulle dock vilja att målningen spelade större roll på tävlingar.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Just det, målningen.

Det borde gå ganska lätt att målningsbedöma med en enkel mall - särskilt om det finns fem arrangörer.

Skalan är 0-5-10, eller ännu hellre 0 & 10.
10: Armén ser enhetlig ut, allt är målat och basat.
0: Armén är uppenbarligen ihoplånad eller har modeller som inte är basade.

Omålade modeller dör så fort de hamnar på spelbordet.

Med en sån mall kan två personer bedöma 120 arméer på 30 minuter. Ställer alla upp sina arméer under lördag lunch går det dessutom utan att störa spelet. Och kan ge upp till 40 extra poäng i lagturneringen. Det är väl inte fel?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

jeppeapan

Inlägg av jeppeapan »

Kan absolut köpa att 10 poäng ges till arméer som är målade enhetligt för att undvika ihop plock. Jag tycker däremot inte att det ska finnas en större skala än så. Tävlingen i hur snyggt man målat bör tas i best painted.
Senast redigerad av 1 jeppeapan, redigerad totalt 6 gånger.

Användarvisningsbild
LillePer

Vad kan vi göra bättre?

Inlägg av LillePer »

Jag håller med! Jag målade faktiskt mina demoner hyfsat fina iaf. (Snyggare än vad det brukar bli till min chaos armé) vore gött att få lite belöning jämfört med med de som knappt har färdigmålade gubbar i armen.

Skriv svar