+
*Lokalen. Luftig (särskilt när Hylander ordnade korsdrag). Trevlig. Ljus. Aldrig högljudd.
*Gratis frukost, kaffe och te
*Straffpoäng för sena matcher (Jag tror inte att någon match i våra omgångar blev sena!)
*Online-rapportering
*Scenarios. Enkla och bra.
*Toalettlapparna var helt geniala! Jag vill dock ha ett bredare tema nästa år. Inte bara Imperiet sitter ned, även andra fraktioner är ordentligt uppfostrade.
-
*FÖRHANDSINFO! Det går fan inte att posta en länk till alla lagens listor i ett svar i Papa D's Aspergertråd (se, rättstavat!) i en helt annan forumsdel och sedan förutsätta att alla ska kunna tråla igenom hela forumet efter ledtrådar. På själva hemsidan gick det till att börja med inte att se alla listor, inte heller per lag, utan det länkades i en post i en tråd på drygt 15 sidor eller mer... All info i första posten i den officiella tråden. Uppdatera efter hand.
*Belysning och yta i Best Painted. Har du en armé som inte poppar som Claras pastellalver eller består av 20 gubbs som Oskars knasmarines så kommer det hela att försvinna i ett hav av mörker eller ett gytter av, i mitt fall, gråa killar. Kul att se lite nya ansikten (Tallarns var roliga att kolla in), dock! Och höjden på borden var något nytt, det var positivt!
*Terräng. Vissa bord är rena döden - bara ytor och inget cover. Andra är bara en massa bös... Klart att det ska vara mer variation, men även med tanke på de nya Deploymentvarianterna!
*Mer info om hur man skulle rapportera in IASL-kostnaden. Vissa hade använt alla poäng och skrev 0, andra hade gjort samma sak och skrivit 13...
*Priserna. Alla som nämns ska få pris.
*Hade ju varit najs om kompen hade spelat in, för att möta en armé med fyra ostbågar tror jag inte att någon på turneringen uppskattade. Och den som skrev Demonkompen borde kanske titta lite om den verkligen inte behöver balanseras upp... Jaysis!