TOKSPELEN 2016

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av refabricated »

Apocswe skrev:Alex Elmgrens:
Saknas 26 pts med wargear i Harlequin troupe enheten. Får den till 160 pts med det som är listat och inte 186 som det står.

Sen har några listor enligt vad jag kan se en komp under 16, som mest/hårdast ligger det på 15,5 enligt vad jag har hittat.
(1 lista har felanmält komp med 17 steg.)

Vet inte hur stor ide det är outa dessa listor i dagsläget eftersom dom kommer subkompas?
Klart felaktigheter skall rättas till.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

cazed
Inlägg: 48
Blev medlem: 15 maj 2014, 10:48

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av cazed »

Kan outa att jag själv (Åke den andra harlequinspelaren) har ett par fel
3x Extra Players 30 -3
Ska kosta 45 p, medräknat i mitt excel-ark så slutsumman är rätt.
Solitaire 140 -13
Denna kostar 145p och det är fel i mitt excell-ark också så jag är 5p tjock... (minst)
Senast redigerad av 1 cazed, redigerad totalt 18 gånger.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av fauh »

Apocswe skrev:Alex Elmgrens:
Saknas 26 pts med wargear i Harlequin troupe enheten. Får den till 160 pts med det som är listat och inte 186 som det står.

Sen har några listor enligt vad jag kan se en komp under 16, som mest/hårdast ligger det på 15,5 enligt vad jag har hittat.
(1 lista har felanmält komp med 17 steg.)

Vet inte hur stor ide det är outa dessa listor i dagsläget eftersom dom kommer subkompas?
Fel är fel. Subkomp är mer till för att se till att saker som inte är rätt i mallen inte går igenom än en fullständigt subjektiv bedömning!

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av Apocswe »

Då är det bara till att hoppas att mina beräkningar inte är fel nu då...

Alex L, antar att båda zombies enheterna är lika stora då dom kostar 150 pts var men har olika antal modeller. Missat kompstraff på Nurgle beasts, dessa kompar 26 inte 18, vilket ger en slutkomp på 18,5

Per S, kompar 16,2 och inte 17,6 som angett.

Alex E, kompar 15,5 som listan ser ut just nu.

Niklas P, komp 15,8 antagligen missat att hans lords fist kompar 4, då han sitter på en jugge och inte längre är infanteri?

Gustav A, kompar 15,7, inte 17,4 som angett.

Joakim E, kompar 15,9 istället för 16,0 då han missade o räkna med power weapon på sin longfang sergeant

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av Michael Carl »

Apocswe skrev:Alex Elmgrens:
Saknas 26 pts med wargear i Harlequin troupe enheten. Får den till 160 pts med det som är listat och inte 186 som det står.

Sen har några listor enligt vad jag kan se en komp under 16, som mest/hårdast ligger det på 15,5 enligt vad jag har hittat.
(1 lista har felanmält komp med 17 steg.)

Vet inte hur stor ide det är outa dessa listor i dagsläget eftersom dom kommer subkompas?
Om en lista hamnar under 16, så meddela gärna det.

Skulle det slå fel på kompen i övrigt, att det skiljer några poäng hit eller dit, så är inte det hela världen eftersom de ändå subkompas sedan.


Om poängen inte stämmer, så bör även det korrigeras.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av refabricated »

@MC
Det beror på HUR de subkompar.

Om de utgår från den kompen listan har och sedan ger den en subjektiv modifikation så spelar det stor roll. Iom att de/ni ville att kompen skulle stå med i listinskicket så antyder det att det är såhär kompen sätts.

Men om komparna jobbar från "clean slate", dvs inte har en aning om vad listorna kompar i mallen, så är det som du säger.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

MFL
Inlägg: 204
Blev medlem: 12 jan 2013, 21:50

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av MFL »

fauh skrev:Allmäna necrons grejer. Destroyerlord kan inte ta ranged weapons (så ingen tachyon Mattias! ) och crypteks kan inte ta resorb.

Håller med om Crypteken och resorb. Mybad. Tas bort. Får sätta in mindschackle scarabas eller något annat pointless i stället.
Gällande D-lorden och att den inte får ta ranged så vill jag gärna veta var du hittar det? I den digitala kodexen får dom i vart fall ta vad dom vill från Melee, Ranged, Technoarcana och Artefact listorna.
Mattias Lindeberg

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av fauh »

Har inte boken framför mig men i digitala codexen står det att de får ta Melee Weapons, Technoarcana och artefakter. Edit: dubbelkollar det när jag kommer hem och kan kolla i boken men jag är typ 90% säker på att de inte får ta ifrån Ranged

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av Apocswe »

Problemet är att det inte står med i den tryckta boken. Där får den inte välja från ranged weapons. Satans GW o inte ge ut FAQs längre

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av fauh »

Apocswe skrev:Problemet är att det inte står med i den tryckta boken. Där får den inte välja från ranged weapons. Satans GW o inte ge ut FAQs längre
Det är väl lite "Unit of spyders" all over again?

Skriv svar