Flogger skrev:Poet skrev:Snälla!!!! - Skippa sub-kompen.. då blir det åtminstånde upplägget lite vettigare.
Håller helt med Jimmy här! Komp 17-25, HELA kompskillnaden i aktiv komp men ingen subkomp.
Detta hade varit bäst så slipper man bli överraskad på plats. Men Olof och Tröger har ju propsat för hur dåligt de (och vi andra) designat mallen och att den inte fungerar o.s.v. så ni känner väl att ni måste göra något för att täppa igen eventuella hål, men tycker det är synd att ni inte ger mallen en chans utan subkomp.
Problemet är inte att mallen funkar dåligt på den kompen (visst några få hål hittas alltid, men det är ok, saker missas i subkomp också). Jag tror på mallen och tycker det är orättvist när du säger att jag hävdat att den är dåligt (det har jag aldrig gjort).
Grejen är snarare att det blir väldigt tråkiga och spammig listor på komp 23+, detta tycker västkust folket inte om och därför subkompar dom sånna listor mha "rolighets-komp". Märk väl att mallens spann numera bara går mellan 1-24 (för att över 24 blev det väldigt tråkiga spamlistor).
Helt ärligt tror jag mallen är redo att köras utan subkomp och att mallen träffar lika rätt (±2) som subkompen kommer göra när det kommer till att bedömma hårdheten.
Olof skrev:Mallar funkar i regel inte utan subkomp. Subkomparna skulle efter turneringen skicka en lista till mallgruppen för att täppa hålen de hittat=lite bättre mall nästa vända.
Jag tror mallen funkar utmärkt utan subkomp så länge man släpper "flera av samma enhet" => "automatiskt lägre komp" tänket.
Jag förstår att man vill ha möjligheten att sub-fixa eventuella hål, men detta borde snarare göras i undantagsfall än som regel om mallen nånsin ska testas ordentligt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015