TOK 40 - Endagars inför lagturneringen. 19/10
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: TOK 40 - Endagars inför lagturneringen. 19/10
Du måste skoja...kombat skrev:...
så himla ostigt var det inte
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Elias som spelar BA köper ju sin land raider som en dedicated transport och inte heavy support... Vet ja inte om Heavys har nån speciell roll i nåt uppdrag, men kan ju spela roll 
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Skall det bli mkt snällare så tror jag mer på subjektiv komp. Svårt att skriva en hårt strypande mall när alla codexar, utom kanske de från stenåldern, är så pass 'elaka'. E redan tradigt nog att bygga listor med E och tau, det e så uppenbart vilka saker man tar. Och stryper man dem ännu mer så blir det bara ännu uppenbarare.Hylander skrev:Du måste skoja...kombat skrev:...
Personligen så gillar jag både nivå och variationen på listorna. Ingen är den andra lik(med ngt undantag). Och jag känner inte att det finns några matcher som är auto-win eller auto-loss.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Jag är gammal och har kanske därmed spelat längre. Det har blivit en klar inflation i hårdheten på listor och då även från GW i sitt skrivande av codexar. Jag spelade tex Iron Warriors när de fanns och ve den som tog en Baselisk med indirect fire.... Så jag detta är ost i jämförelse, riktig jädra ostrefabricated skrev:Skall det bli mkt snällare så tror jag mer på subjektiv komp. Svårt att skriva en hårt strypande mall när alla codexar, utom kanske de från stenåldern, är så pass 'elaka'. E redan tradigt nog att bygga listor med E och tau, det e så uppenbart vilka saker man tar. Och stryper man dem ännu mer så blir det bara ännu uppenbarare.Hylander skrev:Du måste skoja...kombat skrev:...
Personligen så gillar jag både nivå och variationen på listorna. Ingen är den andra lik(med ngt undantag). Och jag känner inte att det finns några matcher som är auto-win eller auto-loss.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Men om alla uton kanska en eller annan ork, blod ängel och en syrra fått större vapen e det då ost? Något måste ju ändras över 3 editioner... Känner du att du auto vinmer /torskar mot någon lista? Om inte, har vi isf inte lyckas bra med kompen? Klart att vissa matchups e svårare, men det beror enligt mig mer på spelets sten/sax/påse karaktär.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Kommer inte kunna komma tyvärr, får besök av familjen.
Ses på lagturneringen!
Oscar
Ses på lagturneringen!
Oscar
Fyyyy vilken snusk en del har dragit till med ^^
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Jag fuskar
Mina 5 Dire Avengers i Serpent får inte köpa en gratis Bright Lance