Tur att jag inte var med då, jag gillar inte ölrefabricated skrev:Ang. Ölen så är det en årlig tävling mellan mig och Daniel, vinnaren får ett flak öl. I fjol handlade det om att förlora minst matcher på ett år. Det tävlingen vann Daniel, i år handlade det om att placera sig bra på turneringar. Och jag har haft ett riktigt bra turneringsår och blir belönad med bärs på lag-eventen![]()
Listor
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Listor
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Listor
Tau ID: 88
Ska ha -16 till i komp. Detta gpa att att dom feltolkat mallen och inte betalat komp för de twinlinkade vapnen (dessa är fortfarande samma vapen entry i codexen och kompar så klart också).
Dock klarar sig listan dock då 19,6-1,6=18, men det kan vara bra för arr att veta.
Ska ha -16 till i komp. Detta gpa att att dom feltolkat mallen och inte betalat komp för de twinlinkade vapnen (dessa är fortfarande samma vapen entry i codexen och kompar så klart också).
Dock klarar sig listan dock då 19,6-1,6=18, men det kan vara bra för arr att veta.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Listor
När kompas listorna? Hur lång tid får eventuella tokostare på sig att göra om sin lista? När kommer den "färdig" subkompen ut? (På plats, antar jag, men möjligheten att gnälla mig igenom hela höstlovet ter sig ju särdeles lockande...)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Re: Listor
Det vekar väl redan nu som att alla får medverka? De tokostiga listorna borde spottats tillbaka väldigt fort. Än så länge jag inte sett en enda faktisktSerpent skrev:När kompas listorna? Hur lång tid får eventuella tokostare på sig att göra om sin lista? När kommer den "färdig" subkompen ut? (På plats, antar jag, men möjligheten att gnälla mig igenom hela höstlovet ter sig ju särdeles lockande...)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: Listor
Hur är det med listorna som innehåller superheavies? Innan listinskick lät det som att det inte skulle vara tillåtet.
Men eftersom det finns några listor med sådana som inte verkar ha försvunnit antar jag att de kommer att vara med. Eller? Jag funderar mest på om man behöver läsa på hur reglerna för superheavies fungerar inför turneringen.Vi har diskuterat det lite inom arrangörsgruppen, tror inte vi förbjudit dem rakt av, men det är mest för att vi antar att man inte kan klämma in dem i en lista med komp 17+.
Skulle man lyckas med det så kommer nog den subjektiva bedömningen göra att man måste göra om sin lista ändå, så jag skulle föreslå att folk spelar utan sådant.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
- Inlägg: 5051
- Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50
Re: Listor
Fråga i samma tema.
Tesla sphersen på Trsseracten, vad har de för fireing arc? Hull mounted eller hur funkar de?
Tesla sphersen på Trsseracten, vad har de för fireing arc? Hull mounted eller hur funkar de?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Re: Listor
De går att vrida till viss del har jag för mig (som monolithens) men överlag skjuter den åt fyra olika riktningar, ganska rakt från hörnet där de sitter (typ som hull mounted). Om motståndaren får skjuta alla fyra har du gjort felrefabricated skrev:Fråga i samma tema.
Tesla sphersen på Trsseracten, vad har de för fireing arc? Hull mounted eller hur funkar de?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: Listor
vi har inte valt att banna någon lista ännu dock är det en del som sänkts mer än 2 i komp jämfört med mallen. Dessa skall kontakas nu under veckan.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Listor
Var det inte 3 som var gränsen?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Listor
Innebär det att superheavy-listorna kommer att tillåtas? Eller bara att ni inte har bestämt er ännu?Hylander skrev:vi har inte valt att banna någon lista ännu dock är det en del som sänkts mer än 2 i komp jämfört med mallen. Dessa skall kontakas nu under veckan.