Listor

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Listor

Inlägg av DHettNeck »

refabricated skrev:Ang. Ölen så är det en årlig tävling mellan mig och Daniel, vinnaren får ett flak öl. I fjol handlade det om att förlora minst matcher på ett år. Det tävlingen vann Daniel, i år handlade det om att placera sig bra på turneringar. Och jag har haft ett riktigt bra turneringsår och blir belönad med bärs på lag-eventen :)
Tur att jag inte var med då, jag gillar inte öl ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Listor

Inlägg av DHettNeck »

Tau ID: 88
Ska ha -16 till i komp. Detta gpa att att dom feltolkat mallen och inte betalat komp för de twinlinkade vapnen (dessa är fortfarande samma vapen entry i codexen och kompar så klart också).

Dock klarar sig listan dock då 19,6-1,6=18, men det kan vara bra för arr att veta.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Listor

Inlägg av Serpent »

När kompas listorna? Hur lång tid får eventuella tokostare på sig att göra om sin lista? När kommer den "färdig" subkompen ut? (På plats, antar jag, men möjligheten att gnälla mig igenom hela höstlovet ter sig ju särdeles lockande...)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Listor

Inlägg av Flogger »

Serpent skrev:När kompas listorna? Hur lång tid får eventuella tokostare på sig att göra om sin lista? När kommer den "färdig" subkompen ut? (På plats, antar jag, men möjligheten att gnälla mig igenom hela höstlovet ter sig ju särdeles lockande...)
Det vekar väl redan nu som att alla får medverka? De tokostiga listorna borde spottats tillbaka väldigt fort. Än så länge jag inte sett en enda faktiskt :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Listor

Inlägg av Mortarion »

Hur är det med listorna som innehåller superheavies? Innan listinskick lät det som att det inte skulle vara tillåtet.
Vi har diskuterat det lite inom arrangörsgruppen, tror inte vi förbjudit dem rakt av, men det är mest för att vi antar att man inte kan klämma in dem i en lista med komp 17+.

Skulle man lyckas med det så kommer nog den subjektiva bedömningen göra att man måste göra om sin lista ändå, så jag skulle föreslå att folk spelar utan sådant.
Men eftersom det finns några listor med sådana som inte verkar ha försvunnit antar jag att de kommer att vara med. Eller? Jag funderar mest på om man behöver läsa på hur reglerna för superheavies fungerar inför turneringen.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Listor

Inlägg av refabricated »

Fråga i samma tema.
Tesla sphersen på Trsseracten, vad har de för fireing arc? Hull mounted eller hur funkar de?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Listor

Inlägg av Flogger »

refabricated skrev:Fråga i samma tema.
Tesla sphersen på Trsseracten, vad har de för fireing arc? Hull mounted eller hur funkar de?
De går att vrida till viss del har jag för mig (som monolithens) men överlag skjuter den åt fyra olika riktningar, ganska rakt från hörnet där de sitter (typ som hull mounted). Om motståndaren får skjuta alla fyra har du gjort fel ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Listor

Inlägg av Hylander »

vi har inte valt att banna någon lista ännu dock är det en del som sänkts mer än 2 i komp jämfört med mallen. Dessa skall kontakas nu under veckan.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Listor

Inlägg av DHettNeck »

Var det inte 3 som var gränsen?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Listor

Inlägg av Mortarion »

Hylander skrev:vi har inte valt att banna någon lista ännu dock är det en del som sänkts mer än 2 i komp jämfört med mallen. Dessa skall kontakas nu under veckan.
Innebär det att superheavy-listorna kommer att tillåtas? Eller bara att ni inte har bestämt er ännu?

Skriv svar