Ris och Ros Tokspelen 2015

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Hylander »

Angående terrängen

Vi har ett gäng lådor med terräng på LBS som är samma som vi har i övrigt. Vi har ett system där vi i en flytt låda har antingen två normala bord eller två bord med mycket respektivt lite terräng.

Vi bör kanske se över detta med någon eller några lådor med extra terräng på LBS, då detta system är främst för att vi har ca 70 bord med terräng totalt för att täcka TTT.

Vi hör er och kommer försöka att bättra detta med att få till lite fler LoS blockers.

När det kommer till vissa av våra "ruiner" så är de byggda för att vara LoS blockers och inte att vara ruiner. Vi har bara satt dem på plattor av estetiska skäl men kan såklart bryta loss detta om ni hellre önskar det (ironi det sista ;) ).
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Flogger »

Helt ok att spela med ruiner som blockar LoS ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Bronson »

+ Väldigt trevlig turnering trots stenhårt klimat!
+ Bra balans på uppdragen
+ Systemet för inrapportering och aktuell ställning (trots serverflytt)
+ Lokalen
+ Arrangörerna såklart!

Har nästan inget minus förutom ett väldigt litet på Hammer & Anvil, eller det är inte uppdraget egentligen, det är att uppdraget förstör all form av framkomlighet i lokalen under spelets gång! Dett kan också bero på att folk släpat fram avlastningsbord som blockerar passagerna ;). Om det går att bygga borden så det ingår lite mer yta att ställa av grejer på vore det bra. (Jag kör Tablewar systemet så jag personligen behöver ingen avlastningsyta).

Att önska i framtiden:

Catering på Lördagslunchen och att det startar tidigare både på Lördag och Söndag.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Olof »

Jag klarade 4 matcher på en dag men skippar ni sovmorgonen på söndagen är det tack och god natt :-)
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Olof »

För övrigt go turnering och snygga arrangörer.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Bronson
Inlägg: 689
Blev medlem: 09 nov 2009, 18:30

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Bronson »

Olof skrev:Jag klarade 4 matcher på en dag men skippar ni sovmorgonen på söndagen är det tack och god natt :-)
Men du får ju avsluta tidigare på Lördagen och därmed får du sova längre :P
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Olof »

A pisis, bronson.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Katarsis »

"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Ris och Ros Tokspelen 2015

Inlägg av Michael Carl »

Den är korrekt.

Skriv svar