Komp updatering inför Warcon

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Komp updatering inför Warcon

Inlägg av refabricated »

Tjo! Kapar åt mig en tråd istället för att smutsa ned huvudtråden. Ogillas detta så kan mod. ta bort tråden så postar jag någonannanstans.

Vi kommer försöka få in allt nytt i mallen till warcons listinskick. Worst case så blir det delar som kommer med samt balanseringar.

Finns det saker som någon vill vi ska prioritera? Csm-formationerna, wulfen, etc. som någon kommer vilja spela på warcon? Skriv isf detta här så kommer det få styra vad som kompas/kommer med härnäst.

Det kommer troligen inte att bli normen att fråga efter önskemål på detta viset, men om det funkar bra så kanske :)

Saker som är 'klara' och som mest troligen kommer med är för tillfället:
- Balanseringar efter GC
- Saker som kommenterats på i komp-delen av forumet.
- Remake av psykers komp(fråga inte om detaljer men dåliga magier kommer kompa snällt osv.)
- era önskemål...

Önskemål:
Great Waaagh Band Detachment
Wulfen
Angels of Death
Crimson & Black legion
Senast redigerad av 3 refabricated, redigerad totalt 16 gång.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Komp updatering inför Warcon

Inlägg av Lottomannen »

Får man fråga om det upptäcktes några stora saker på GC?

För en lekman så känns mallen väldigt stabil och rejäl.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Komp updatering inför Warcon

Inlägg av fauh »

Lottomannen skrev:Får man fråga om det upptäcktes några stora saker på GC?

För en lekman så känns mallen väldigt stabil och rejäl.
Psykana Division bland annat ;)

Användarvisningsbild
Talos
Inlägg: 183
Blev medlem: 19 feb 2012, 20:56
Ort: Värnamo

Re: Komp updatering inför Warcon

Inlägg av Talos »

Jag skulle önska att ni tittar lite på dark eldars skimmers en gång till.
Då de flesta dark eldar units älskar sina båtar och inte vill ge sig ut i strid utan dem, så eskalerar avp kostnaden fruktansvärt fort. på 2000pts är det inte svårt att få in 12 båtar, och då är avp minuset redan uppe -49 eller mer i fall en båt eller två skulle råka vara en ravanger.

yes, 12 båtar kan se svårt ut att hantera på pappret. Men de är gjorda av papper, och är livrädda för vanlia space marines med granater och bolters. och när båtarna väl är trasiga är det inte specielt svårt att hantera t3 5+save alverna som gömde sig i dem. och nu när alverna bara får snapskjuta om båten jinkar så kommer skadeverkan dessa passagerare gör drastiskt att sjunka. Alternativet är att låta bli att jinka och hoppas på tur :p.

Detta kanske kan lösas genom att låta dark eldar ha några fler avp pts innan minusen eskalerar?

Tripple lance ravangern undrar dessutom varför denna ska få ytterligare ett minus för sin 3e lance. 11comp +3avp för 3st lance skott är för hårt compat. Den kan fortfarande bara flyta 6" om den vill skjuta alla 3 lancar på full bs, samt att den av fluff anledningar är oppentopet och vill jinka så fort en lascannon/missle luncher så mycket som tittar elakt åt dess håll.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Komp updatering inför Warcon

Inlägg av fauh »

Talos skrev:Jag skulle önska att ni tittar lite på dark eldars skimmers en gång till.
Då de flesta dark eldar units älskar sina båtar och inte vill ge sig ut i strid utan dem, så eskalerar avp kostnaden fruktansvärt fort. på 2000pts är det inte svårt att få in 12 båtar, och då är avp minuset redan uppe -49 eller mer i fall en båt eller två skulle råka vara en ravanger.

yes, 12 båtar kan se svårt ut att hantera på pappret. Men de är gjorda av papper, och är livrädda för vanlia space marines med granater och bolters. och när båtarna väl är trasiga är det inte specielt svårt att hantera t3 5+save alverna som gömde sig i dem. och nu när alverna bara får snapskjuta om båten jinkar så kommer skadeverkan dessa passagerare gör drastiskt att sjunka. Alternativet är att låta bli att jinka och hoppas på tur :p.

Detta kanske kan lösas genom att låta dark eldar ha några fler avp pts innan minusen eskalerar?

Tripple lance ravangern undrar dessutom varför denna ska få ytterligare ett minus för sin 3e lance. 11comp +3avp för 3st lance skott är för hårt compat. Den kan fortfarande bara flyta 6" om den vill skjuta alla 3 lancar på full bs, samt att den av fluff anledningar är oppentopet och vill jinka så fort en lascannon/missle luncher så mycket som tittar elakt åt dess håll.
Tycker det är ganska självklart att 12 Båtar ska kompa hårt? Dark eldar båtarna kompar redan ganska lite för vad de gör och det är inte så att DE inte presterar i dagsläget.

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Komp updatering inför Warcon

Inlägg av Nora »

Great Waaagh Band Detachment om ni har möjlighet

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Komp updatering inför Warcon

Inlägg av refabricated »

Tack Nora,
första personen som förstått vad jag var ute efter.

@Er andra
Kommentarer på vad olika saker skall kompa etc. hör hemma i komp-delen av forumet. Här vill jag bara fiska upp saker som tillåter folk att spela sådant som inte är med i mallen än.

:)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Newyn
Inlägg: 595
Blev medlem: 14 jun 2012, 10:04

Re: Komp updatering inför Warcon

Inlägg av Newyn »

Vet inte än om jag kan vara med.
Curse of the wolfen. Framför allt Iron Priest, wolfen och wyrdstorm brotherhood.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Komp updatering inför Warcon

Inlägg av fauh »

Lite FW necron-grejer kanske? ;)

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Komp updatering inför Warcon

Inlägg av refabricated »

fauh skrev:Lite FW necron-grejer kanske? ;)
Inget FW kommer med på ett tag och jag kan inte ge någon tidsram.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar