Har en fundering kring BT och SM. I regelboken har BT en egen ingång i alliansmatrisen, men numera är de också en del av SM codexen.
I SM codexen står det att alla chapter i SM codexen ska räknas som BB, men inget om hur de ska förhålla sig till övriga arméer. Jag antar därför att man följer alliansmatrisen från regelboken och alla chapter i SM codexen följer SM förutom BT som hanteras enligt sin ingång i matrisen. Men vad tycker ni?
Frågan är alltså, gäller matrisen från regelboken eller ska BT delen skrotas?
Allies Matrix
Allies Matrix
Jag är inte dryg, jag bara låter så.
Re: Allies Matrix
Jag håller nog med Lillen; läser man designers note:en om BT i SM-codexet så säger den ju att alla gamla referenser till BT skall skrivas om till Codex: Space Marines, Black Templar Detachment.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Håller med. Deras egen kompiskrets är det som gäller.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
- bolterochkniv
kul att dom i codexets fluff specifikt nämner att BT har ett nära samarbete med SoB, medan BT i allies-matrisen ståtar som ENDA marine-chapter som har systrarna som desperate allies!
har BT för övrigt bättre allians med någonting jämfört med SM? inte battle brothers med tau osv.
aja det är inte någon populäritetstävling att tjäna KEJSAREN!
har BT för övrigt bättre allians med någonting jämfört med SM? inte battle brothers med tau osv.
aja det är inte någon populäritetstävling att tjäna KEJSAREN!
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."