Enligt SM codexen får man välja bikesquads med minst 5 bikes som troops om man har en Captain eller Chaptermaster med bike.
Min fråga är följande:
Räcker det med 3 bikes + 1 attackbike för få ihop "5 bikes"
Varför? För att enl. codex så räcker det med 8 bikes + 1 attackbike (alltså 10 figurer... Antar jag...) för att kunna combat squada. Gör man det får man 2 units. 1 med 5 bikes samt 1 med 3 bikes + 1 attackbike.
Har inte kört med bikes förut då det inte riktigt varit kostnadseffektivt i BTs gamla codex, detta är helt nytt för mig. Kanske är en no brainer för Er andra...
/Mattias
Bikes som troops
Re: Bikes som troops
Nej, du behöver 5 modeller totalt.
Anledningen är ganska enkel. Det står ingenstans att 8 bikes + 1 attack bike räknas som 10 bikes. Däremot räknas det som en "full strength unit". Det är ju trots allt så stor en enhet bikes kan bli. Det är bara fulla enheter som kan dela upp i combat squads.
Anledningen är ganska enkel. Det står ingenstans att 8 bikes + 1 attack bike räknas som 10 bikes. Däremot räknas det som en "full strength unit". Det är ju trots allt så stor en enhet bikes kan bli. Det är bara fulla enheter som kan dela upp i combat squads.
-
Gonka Koff
A precis, är dom nyktra så klarar dom av att hålla ihop liksom.Ancalagon skrev: Det är bara fulla enheter som kan dela upp i combat squads.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
HAHA!!!Gonka Koff skrev:A precis, är dom nyktra så klarar dom av att hålla ihop liksom.Ancalagon skrev: Det är bara fulla enheter som kan dela upp i combat squads.
Och detta var track no. 3 från "Best of Beerboss".
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!