Beast ignorerar terräng när de chargar, inga konstigheter. De gör aldrig diff.charge och tar aldrig dangerous test.
Men de slår på I1 när de chargar genom terräng?
Det är så jag spelat hela 6e, men vill bara bekräfta det så jag inte dummar mig på etc...
Någon regelboksmal får gärna bekräfta...
Puss på er 40k Sverige.
Beast chargar i terräng
- bolterochkniv
Re: Beast chargar i terräng
är inte diff charge (dvs att man slår tre tärningar) det som leder till I1?
mao. slår beasts på initiativ väl?
mao. slår beasts på initiativ väl?
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
Beast chargar i terräng
Jag blir ju glad om det är så, men jag har bestämt för mig att det inte är så. (Dumt att ha spelat nästan ett år av 6e med beasts i nästan varje lista och spela dem med "kassa" regler)
Allt som åker genom terräng sänks till I1 om de inte har granater.
T.ex wraiths sänks även om de ignorerar terräng.
T.ex wraiths sänks även om de ignorerar terräng.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Man blir långsam på att slåss även om man inte blir det på att gå.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Från regelboks-faqn:
"Q: Do models that ignore difficult terrain when moving or charging still fight at Initiative step 1 if they charge through difficult terrain? (p22)
A: Yes."
"Q: Do models that ignore difficult terrain when moving or charging still fight at Initiative step 1 if they charge through difficult terrain? (p22)
A: Yes."
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"