IC och outflank genom infiltrate
IC och outflank genom infiltrate
En enhet med infiltrate joinas med en IC utan infiltrate. Får enheten outflanka?
Re: IC och outflank genom infiltrate
"An Independent Character without the Infiltrate special rule cannot join a unit of Infiltrators during deployment."
Så, nej.
Så, nej.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Men dom blir väl infiltrators först när de infiltrerat?
Men det är väl regeln Infiltrate som ger dem möjligheten att outflanka, eller?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Fast vad menar du i så fall att mitt citerade regelstycke betyder?Lillen skrev:Men dom blir väl infiltrators först när de infiltrerat?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
en "infiltrating unit" är väl en enhet som använder sin förmåga till att göra en infiltrate deployment. det går juh att sätta en karaktär i reserv med en enhet, har den enheten då infiltrate så kan man välja att de ska anlända som outflankers som vanligt. regelboken ligger i källaren så jag har inte kollat några regelcitat för det här dock, det är bara vad orden "infiltrating unit" betyder som jag intresserade mig av.Katarsis skrev:Fast vad menar du i så fall att mitt citerade regelstycke betyder?Lillen skrev:Men dom blir väl infiltrators först när de infiltrerat?
Ja' än't bittä'!
En IC kan inte joina en enhet med Infiltrate during deployment om han inte själv har Infiltrate.
En IC kan joina en enhet antingen i deployment, eller genom Reserves.
Enheten och ICn sättas i reserves istället för att använda Infiltrateregeln. Då får enheten Outflank, och då finns det ingen begränsning för det för ICn, eftersom det räcker att en modell ur enheten har Outflank så får hela enheten det. Detta funkar även åt båda hållen, där en IC med Outflank sätts i reserves kan ge det till en enhet som normalt inte får Outflanka (t.ex Space wolf med Saga of the Hunter).
Enheten och ICn sättas i reserves istället för att använda Infiltrateregeln. Då får enheten Outflank, och då finns det ingen begränsning för det för ICn, eftersom det räcker att en modell ur enheten har Outflank så får hela enheten det. Detta funkar även åt båda hållen, där en IC med Outflank sätts i reserves kan ge det till en enhet som normalt inte får Outflanka (t.ex Space wolf med Saga of the Hunter).
Där ser man.Ancalagon skrev:En IC kan inte joina en enhet med Infiltrate during deployment om han inte själv har Infiltrate.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Okej så man får sättas i reserv med enheten och komma in.
Och då gäller det även om en boss går med snikkrot?
Och då gäller det även om en boss går med snikkrot?
I teorin finns det outflank reserv, Deep strike reserv och "vanlig" reserv.
Under deployment kan man deklarera att en enhet eller karaktär ska outflanka och då hamnar man i outflank reserv. en enhet eller karaktär som inte kan outflanka kan inte hamna i outflank reserv. så det går inte att outflanka med enheter/karaktärer som inte kan det i sin egen rätt.
Du kan inte heller ändra dig mitt i en match, har du lagt en enhet i reserv kommer den in från din bordskant, har du valt deep strike reserv så kommer enheten att deep strika och de som ska outflanka kommer in från en av sidorna. Du kan inte flytta enheter mellan, ""vanlig "reserv", "Outflank reserv" och "Deepstrike reserv"
Under deployment kan man deklarera att en enhet eller karaktär ska outflanka och då hamnar man i outflank reserv. en enhet eller karaktär som inte kan outflanka kan inte hamna i outflank reserv. så det går inte att outflanka med enheter/karaktärer som inte kan det i sin egen rätt.
Du kan inte heller ändra dig mitt i en match, har du lagt en enhet i reserv kommer den in från din bordskant, har du valt deep strike reserv så kommer enheten att deep strika och de som ska outflanka kommer in från en av sidorna. Du kan inte flytta enheter mellan, ""vanlig "reserv", "Outflank reserv" och "Deepstrike reserv"
Jag är inte dryg, jag bara låter så.