Blandade regelfrågor från färsking
Postat: 18 jun 2013, 18:37
1: vindicare och deras deadshot regel. Får målet om det är en IC eller C look out sir? Enl. regeln som den är skriven så väljer alltid den som kontrollerar vindicaren vem som tar woundet. Låter dock lite väl bra.
2: Funkar det att IC tar linebraker poäng?
3: Om man bara har en enhet som är deploybar, dvs resten sitter i SRs eller annat som måste starta i reserv. Deployar man den enheten eller får man hålla den i reserv? I boken står det att hälften, avrundat uppåt, får hållas i reserv.
4: Flyers från reserv / ongoing reserv. Måste dom zooma eller får dom komma in i hover mode? (om dom nu har regeln...)
Är rätt färsk i 40K och tycker det är bättre att lära sig rätt från början...
Mattias
2: Funkar det att IC tar linebraker poäng?
3: Om man bara har en enhet som är deploybar, dvs resten sitter i SRs eller annat som måste starta i reserv. Deployar man den enheten eller får man hålla den i reserv? I boken står det att hälften, avrundat uppåt, får hållas i reserv.
4: Flyers från reserv / ongoing reserv. Måste dom zooma eller får dom komma in i hover mode? (om dom nu har regeln...)
Är rätt färsk i 40K och tycker det är bättre att lära sig rätt från början...
Mattias