Sida 1 av 2

Blandade regelfrågor från färsking

Postat: 18 jun 2013, 18:37
av MFL
1: vindicare och deras deadshot regel. Får målet om det är en IC eller C look out sir? Enl. regeln som den är skriven så väljer alltid den som kontrollerar vindicaren vem som tar woundet. Låter dock lite väl bra.

2: Funkar det att IC tar linebraker poäng?

3: Om man bara har en enhet som är deploybar, dvs resten sitter i SRs eller annat som måste starta i reserv. Deployar man den enheten eller får man hålla den i reserv? I boken står det att hälften, avrundat uppåt, får hållas i reserv.

4: Flyers från reserv / ongoing reserv. Måste dom zooma eller får dom komma in i hover mode? (om dom nu har regeln...)

Är rätt färsk i 40K och tycker det är bättre att lära sig rätt från början...

Mattias

Re: Blandade regelfrågor från färsking

Postat: 18 jun 2013, 18:48
av Ancalagon
Vindicare får man inte LoSa emot. Det står i GK FAQn.

Re: Blandade regelfrågor från färsking

Postat: 18 jun 2013, 19:42
av Fenris
3. Uddanummer enheter får man välja om de ska vara i reserv eller på bordet.

Blandade regelfrågor från färsking

Postat: 18 jun 2013, 19:45
av LillePer
Ic kan ta linebreaker och flyers får aldrig hovra in.

Re: Blandade regelfrågor från färsking

Postat: 18 jun 2013, 19:55
av MFL
Tack, tack och tack!

Varje dag man lär sig något nytt är bra. Idag lärde jag mig 4. Förbaskat bra dag mao.

Sv: Blandade regelfrågor från färsking

Postat: 18 jun 2013, 20:25
av kombat
LillePer skrev:Ic kan ta linebreaker och flyers får aldrig hovra in.
Står faktisk ingenting i regelboken att flyers måste zooma in

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Sv: Blandade regelfrågor från färsking

Postat: 18 jun 2013, 20:28
av kombat
Står tom uttryckligen att man får hovra in.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Blandade regelfrågor från färsking

Postat: 18 jun 2013, 21:05
av LillePer
Jaha? Då lärde jag mig något nytt också...

Re: Blandade regelfrågor från färsking

Postat: 18 jun 2013, 21:09
av daskad
Man får väl dock endast hovra in om man kommer från reserv, inte ongoing reserv? Som ongoing måste man väl åka in på samma sätt som man åkte av?

Re: Blandade regelfrågor från färsking

Postat: 18 jun 2013, 21:19
av kombat
daskad skrev:Man får väl dock endast hovra in om man kommer från reserv, inte ongoing reserv? Som ongoing måste man väl åka in på samma sätt som man åkte av?
japp det är korrekt, eller tja om du flyger av brädet måste du komma in zoomande, så om du skulle hamna i ongoing reserv på något annat sätt så är det fortfarande ok att hovra in.