Hej!
Jag är nyfiken på om det konner gå att köra den death korps lista som är med i ia12 på turneringar? Jag antar att 90% av alla turneringar går på swefaq gällande detta, kommer ni som håller i det kolla över listan?
Om man köper en pod till sin dreadnaught, tycker folk det är okej att köra med gws vanliga pod fastän fw har släppt en speciellt för dreadnaughts? Denna är ju vad jag förstår lite större, så det är ju inte riktigt samma sak.
Ia12 och dreadnaught pod
-
katzenjammer
Ia12 och dreadnaught pod
Flesh is a design fault
Re: Ia12 och dreadnaught pod
Forgeworlds dread pod har egna regler så att köra den som en vanlig pod blir ju nåt slags counts as
alltså inga problem att köra vanliga pod-modellen till en dread när du kör med vanliga pod-reglerna.
alltså inga problem att köra vanliga pod-modellen till en dread när du kör med vanliga pod-reglerna.
-
katzenjammer
Re: Ia12 och dreadnaught pod
Det kommer nog inte att bli någon förändring på den fronten. Det har ansetts vara för mycket jobb att alltid ha med FW-listorna i komp- och restriktionsmallar och för mycket för spelarna att hålla reda på. Vinningen att få spela en lite annorlunda lista än standardcodexet har ansetts vara för liten.katzenjammer skrev:Jag är nyfiken på om det konner gå att köra den death korps lista som är med i ia12 på turneringar? Jag antar att 90% av alla turneringar går på swefaq gällande detta, kommer ni som håller i det kolla över listan?
Edit: Angående Dred-pod är det bara att spela på med vilken modell som helst om det är en vanlig pod, är det IA-podden bör man spela med en FW-pod.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"