Fläta units å vehicle squadrons för att claima cover!?
Fläta units å vehicle squadrons för att claima cover!?
Tja på er.
Generellt så har jag varit under intrycket att folk inte tycker det är ok att fläta units för att ge bägge units cover in the open... men chi fick jag då jag möte minst 2 motståndare på BSK som gjorde detta. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om detta är ok eller inte, men jag skulle vilja veta vad folk tycker och tänker generellt, för om de e ok i 40k svea känns det lite onödigt att vara den enda som inte utnyttjar detta.. "it's not a glitch but a feature". Å om man kommer fram till att detta känns helt ok, hur funkar då faktumet att en fiende kanske inte kan se sidan var på de skjuter på 1 av de 2 fordonen, får hela uniten 3+ cover då?
/D
Generellt så har jag varit under intrycket att folk inte tycker det är ok att fläta units för att ge bägge units cover in the open... men chi fick jag då jag möte minst 2 motståndare på BSK som gjorde detta. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om detta är ok eller inte, men jag skulle vilja veta vad folk tycker och tänker generellt, för om de e ok i 40k svea känns det lite onödigt att vara den enda som inte utnyttjar detta.. "it's not a glitch but a feature". Å om man kommer fram till att detta känns helt ok, hur funkar då faktumet att en fiende kanske inte kan se sidan var på de skjuter på 1 av de 2 fordonen, får hela uniten 3+ cover då?
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Re: Fläta units å vehicle squadrons för att claima cover!?
Fläta enheter är nog här för att stanna, så fläta på du.
3+ för squadrons försöker inte ens jag hävda, även om det går ganska lätt att tolka det så från reglerna.
3+ för squadrons försöker inte ens jag hävda, även om det går ganska lätt att tolka det så från reglerna.
Men... det är just detta som jag tycker är viktigt att utröna.. Får man 3+ då, om det står så i reglerna? För det kan ju inte vara _lite_ upp till var och en att avgöra hur man ska lira. Jag personligen har aldrig flätat... för att det känns ganska stilton, men kanske ska börja med lite flätning om det är de nya svart.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
det är bara om man inte kan se någor alls av sidan man skjuter från som man får 3+. Jag tycker att det räcker med att man ser en liten bit av sidan man skjuter ifrån på ett av fordonen för att man det inte ska bli 3+ save..
Och tänk på att sidan du skjuter ifrån mäts från det närmsta fordonet i skvadrinen, även om man inte ser det närmsta fordonet.
Och tänk på att sidan du skjuter ifrån mäts från det närmsta fordonet i skvadrinen, även om man inte ser det närmsta fordonet.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Ok, toppen, då låter det i allafall svårt att få till ett 3+ save, men 4+ är tvärenkelt.. Flätade Kanz for the win!!
-
Silversixx
Flätning är inte alls här för att stanna. 40k-aidsen har börjat ta form märker jag 
Jag tycker att flätning är helt galet och något 6 åriga flickor ska hålla på med, men, faktum kvarstår, är det något som tillåts så måste man fläta för att vara kompetitativ när andra flätar.
/D
/D
flätning av fordons skvadroner funkar inte.. Det ger inte cover att skjuta förbi mellanrummet mellan två fordon..
Edit: dvs det ger inte cover till andra fordon...
Edit: dvs det ger inte cover till andra fordon...
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
Gonka Koff
Två skvadroner kan väl fläta varandra?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
- speedfreek
Med sina hull kan de, men inte med sina 4" luckor emellan dem...