Autarch +1 timing

Regelfrågor och förslag på husregler
xdanskx

Autarch +1 timing

Inlägg av xdanskx »

När och hur väljer en autarch sitt +1 på reserv-rullet ??

allokerar man +1 till dom enheterna man vill ha +1 på, sen rullar

eller

väljer man att man skall ha +1 eller inte +1 hela denna runda (dvs +1 på alla enheter)

eller

väljer man en enhet, allokerar +1 eller inte +1, slår den lilla tärningen, och sen fortsätter till nästa enhet o gör likadant ??

när det gäller timing av saker i 40k borde GW lära sig av andra spel, där allt sånt här är tydligt uppstyrt.... ...suck...
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Användarvisningsbild
imp

Re: Autarch +1 timing

Inlägg av imp »

För varje reservslag, men om du bestämmer dig innan eller ej borde ju inte spela så stor roll, antingen så vill du ha in dem, då lägger du på, eller så vill du inte det och då lägger du inte på.

Alltså: före varje enskilt slag får du bestämma om du ska lägga på eller ej
En bild säger mer än 1000 kaniner

Mattias H

Inlägg av Mattias H »

Jag skulle inte protestera om nån körde med det sistnämnda alternativet, tycker det iallafall känns mest naturligt även om formuleringen inte är det.

(Man kan väl argumentera att varför skulle man bestämma sin bonus vara eller icke vara så att säga ur fas eftersom det inte sägs att slaget inte ska rullas någon annanstans än när själva rullandet sker.)

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Jag tycker att man kan bestämma det för varje enhet man slår för... Och jag tycker inte att man behöver fundera ut om man vill ha in enheten eller inte innan man slår.. Då är det ju bara 1/6 att man måste börja tänka på om man vill ha in enheten eller inte..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Ja och det tar bara en massa onödig tid om man måste fundera ut det för varje enhet innan
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Nefrums skrev:Jag tycker att man kan bestämma det för varje enhet man slår för... Och jag tycker inte att man behöver fundera ut om man vill ha in enheten eller inte innan man slår.. Då är det ju bara 1/6 att man måste börja tänka på om man vill ha in enheten eller inte..
Om man bara har en Autarch, ja. Har man två får man ju välja hut mycket man skall lägga till på slaget, +0, +1 eller +2. Sjukt ofta man kommer välja +1, "jag är ju ganska säker på att jag vill få in dem, men inte helt, så jag låter tärningen avgöra".
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

det där var så dumt att det knapt behöver ett svar....
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Vi gick ändå på det...

Delirium

Inlägg av Delirium »

Nördar.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Skriv svar