Poängkostnadstak för Stormtalon och Stormraven?

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Röde

Poängkostnadstak för Stormtalon och Stormraven?

Inlägg av Röde »

Hallå

Jag väntar på min Death from the skies men är lite sugen på att snickra lista redan nu. Jag undrar hur dyr det går att få Space Marine Stormtalon respektive Stormraven för att ha en marginal och kunna räkna lite medan jag väntar på boken.

Jag undrar också om Stormraven kan lasta vilken typ av Dreadnought som helst.

Tacksam för hjälp.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Valrosskorv

Re: Poängkostnadstak för Stormtalon och Stormraven?

Inlägg av Valrosskorv »

Stormravens kan inte bära Contemptor Dreadnoughts iallafall (ForgeWorld sa det på sin Facebook-sida, kan inte hitta den posten just nu).

Stormtalons kostnad varierar från 110 till 145 searchlights. Stormraven kostar 200 till 271 searchlights. De flesta vapenoptionsen kostar inte någonting, de som kostar nåt kostar över 25 searchlights var och är generellt sett inte värt priset...

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Poängkostnadstak för Stormtalon och Stormraven?

Inlägg av Zurken »

En stormtalon kostar 110p med Heavy Bolter, 125p med Skyhammer missiles (S7 AP4 Heavy3, det man vill ha alltså). Man kan också ta en Lascannon eller en Typhoon Missile Launcher, men då går priset upp i 140p respektive 145p.

Assault Cannonen som ingår går inte att byta ut.

---------------------

Har inte hittat priserna på Stormraven, men om man går efter vad den kostar i BA/GK codexarna så är det 200p i grund med vilka vapen du vill, +25p om du vill ha Typhoon Missile Launcher istället för Heavy Bolter/ Multi-Melta och +30p om du vill sätta dit ett par hurricane bolters. Sen kan Stormraven också köpa lite standard vehicle trams som Extra Armour bla.
Alexander Merinen

Skriv svar