Drop pod assault och allies.
Drop pod assault och allies.
Hur funkar det. 1 primary pod och 1 ally pod. Blir det 2 runda 1 eller som vanligt??
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Drop pod assault och allies.
Därom tvistade de lärda 
Det finns nog inget bra svar tyvärr.
Det finns nog inget bra svar tyvärr.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Drop pod assault och allies.
Det är ju verkligen en intressant fråga!
Re: Drop pod assault och allies.
Det går ju att tolka åt båda hållen eftersom reglerna inte är skrivna för allies.
Det jag tycker känns vettigast är att man lägger ihop alla pods til en stor pool och droppar hälften (mixat hur man vill mellan olika detachments) runda ett. Men det är bara rent tyckande.
Det jag tycker känns vettigast är att man lägger ihop alla pods til en stor pool och droppar hälften (mixat hur man vill mellan olika detachments) runda ett. Men det är bara rent tyckande.
Re: Drop pod assault och allies.
hälften primary och hälften secondary skulle jag säga, vid uddatal får spelaren välja. Så i detta fallet får spelaren välja 1 från primary eller en från secondary.
Har man 2 i primary och 2 i secondary, så måste man välja en från varje detachment.
Har man 2 i primary och 2 i secondary, så måste man välja en från varje detachment.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
Re: Drop pod assault och allies.
Nu förstår kanske jag inte vad du menar men för mig finns det två alternativ. Resten är hittepå.Fenris skrev:hälften primary och hälften secondary skulle jag säga, vid uddatal får spelaren välja. Så i detta fallet får spelaren välja 1 från primary eller en från secondary.
Har man 2 i primary och 2 i secondary, så måste man välja en från varje detachment.
1. Man har en Armé när det kommer till Drop Pods och poolar dem tillsammans och väljer således fritt vilka pods som kommer ner.
ex. 3 pods i Primary och 2 i Allies. 3 kommer ner och man t.ex då välja alla 3 i sin primary.
2. Man har 2 arméer när det kommer till drop pods och poolar dem inte. De räknas separat.
ex 3 pods i primary och 2 i allies. 2 i Primary kommer ner och 1 för de allierade. Skulle man ha 3 i allierade kommer det ner 2 för dem med.
Nummer 2 lutar jag åt eftersom generellt lutar reglerna åt att inte dela arméregler med varandra. Regler på karaktärer kan smitta av sig men annars tillhör reglerna var för sig.