Mawlocens Terror from the Deep-attack
Mawlocens Terror from the Deep-attack
Hur spelar ni den, framförallt, i vilken ordning tar ni wounds, när det ju inte finns någon LoS? Det argumenterades ju att RAW kan det inte bli några wounds alls, men det känns ju fantastiskt fånigt, om än möjligen korrekt. Så hur kör på ett rimligt sätt?
När vi provspelade körde vi lite som barrage, där man utgick från mitten, vilken är den enda rimliga punkt som finns, om nu en punkt skall väljas. Samtidigt möjliggjorde det ju "barrage-sniping", vilket också var lite konstigt. Även om det väl inte är konstigare här än med vanlig barrage...
Man kan ju också tänka sig att slumpa, men det känns inte riktigt heller i enlighet med allt annat i sjätte.
När vi provspelade körde vi lite som barrage, där man utgick från mitten, vilken är den enda rimliga punkt som finns, om nu en punkt skall väljas. Samtidigt möjliggjorde det ju "barrage-sniping", vilket också var lite konstigt. Även om det väl inte är konstigare här än med vanlig barrage...
Man kan ju också tänka sig att slumpa, men det känns inte riktigt heller i enlighet med allt annat i sjätte.
Re: Mawlocens Terror from the Deep-attack
Personligen skulle jag spelat den som en vanlig Barrage, där du räknar cover saves och wound allocation från mitten av plattan precis som vid Barrage. Enklast, "rimligast" och mest logiskt tycker i alla fall jag.
Re: Mawlocens Terror from the Deep-attack
Tycker barrage snipe är nästan logisk för mawlocken. Står du i mitten av ett hål så bör du har svårast att komma undan...
Jag trodde annars att det var random vilka modeller som blev träffade?
Jag trodde annars att det var random vilka modeller som blev träffade?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Mawlocens Terror from the Deep-attack
Jag tycker det är väldigt uppenbart att man slumpar ut woundsen. Det står ju att man ska göra det på attacker som inte "kommer någonstans ifrån".
Mawlocen står ju till och med som exempel under random allocation på sidan 15 i regelboken
Mawlocen står ju till och med som exempel under random allocation på sidan 15 i regelboken
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Mawlocens Terror from the Deep-attack
Läser man sidan 15 blir det onekligen uppenbart.
Well spotted!
Tack!
Tack!
Re: Mawlocens Terror from the Deep-attack
Ja men då så, då är det ju ganska uppenbart haha.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Mawlocens Terror from the Deep-attack
Ett allmänt tips kan ju vara att faktiskt kolla i regleboken (och FAQn) innan man börjar spekulera 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Mawlocens Terror from the Deep-attack
Äsch, det tar ju bort det roliga spekulationsmomentet!
Det ju som att ta upp telefonen och googla fram sanningar på Wikipedia i intressanta spekulationsdiskussioner. Fegt!
(Såklart har du rätt... Ingen nämnde dock detta när Mawlocen togs upp i samband med det heta debatterna om Swooping Hawks. Det står ju inte heller i FAQ så jag hade inte väntat mig att det var så svart på vitt i regelboken...)
(Såklart har du rätt... Ingen nämnde dock detta när Mawlocen togs upp i samband med det heta debatterna om Swooping Hawks. Det står ju inte heller i FAQ så jag hade inte väntat mig att det var så svart på vitt i regelboken...)
Re: Mawlocens Terror from the Deep-attack
Jag struntar i sådant. Jag tog bara det mest obekväma, osmidiga och idiotiska sättet att hantera den och vips så var det helt rätt för WH40k6!DHettNeck skrev:Ett allmänt tips kan ju vara att faktiskt kolla i regleboken (och FAQn) innan man börjar spekulera
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Re: Mawlocens Terror from the Deep-attack
Slumpar från dude:sen under plattan eller hela enheten?