Är artilleri det nya svarta?
Postat: 16 jan 2013, 06:30
Håller på med en ny IG armé som kommer att bestå av lite udda FW fordon och pryttlar. Har två Earthshaker plattformar som skall vara med. Dessa använder sig av reglerna för artilleri från regelboken, men har 4W istället för de vanliga 2. De har 4 besättningsmän med option att köpa 4 till för 24 pts, total kostnad då 99pts.
Som jag förstått det är sättet att spela med artilleri nuförtiden så att man ställer en gubbe att sköta kanonen och resten som en köttmur närmare fienden eftersom de får använda kanonens T och man plockar casualties från de närmast fienden. Med en Earthshaker blir det alltså så att den har 11W på T7 (7 crew som egentligen inte behövs, sant kanonens 4) Har jag fattat detta rätt? Och visst är det fullständigt knasiga regler eller? Nu spelar jag inte så mycket 40K turneringar längre men det låter fullständigt brutet.
Som jag förstått det är sättet att spela med artilleri nuförtiden så att man ställer en gubbe att sköta kanonen och resten som en köttmur närmare fienden eftersom de får använda kanonens T och man plockar casualties från de närmast fienden. Med en Earthshaker blir det alltså så att den har 11W på T7 (7 crew som egentligen inte behövs, sant kanonens 4) Har jag fattat detta rätt? Och visst är det fullständigt knasiga regler eller? Nu spelar jag inte så mycket 40K turneringar längre men det låter fullständigt brutet.