Flyers med daemonic assault?
Postat: 12 jan 2013, 20:38
Hej på er!
Hamnade i en intressant diskussion med en snubbe angående Flyers. Vi diskuterade Blight Drones för jag tyckte att de sällan är prisvärda, bara 2 HP, BS2 måste deepa in
Varpå han
- de deepar inte, de är flyers så flyger in, de har inte daemonic assault regeln
- nej, de är del av armén och i codexet står det att hela armén har daemonic assault
- nej
- jo
And so on and so fourth...
Min tanke är ju då att tex. Mamon, demonprinsen från Siege of Vraks 3, regler här http://i27.photobucket.com/albums/c166/ ... 2c712c.jpg
Han har inte heller "daemonic assault" i så fall. Måste jag då promenera in honom från sidan? Eller får han deployas som vanligt i början?
Än en gång, jag tänker såhär:
De enda IA enheterna som demoner kan använda är andra demoner, alltså är allting demoner och allting måste deepa, oavsett unit type.
En flyer som deepar räknas som zooming precis som en FMC som deepar räknas som swooping.
Hamnade i en intressant diskussion med en snubbe angående Flyers. Vi diskuterade Blight Drones för jag tyckte att de sällan är prisvärda, bara 2 HP, BS2 måste deepa in
Varpå han
- de deepar inte, de är flyers så flyger in, de har inte daemonic assault regeln
- nej, de är del av armén och i codexet står det att hela armén har daemonic assault
- nej
- jo
And so on and so fourth...
Min tanke är ju då att tex. Mamon, demonprinsen från Siege of Vraks 3, regler här http://i27.photobucket.com/albums/c166/ ... 2c712c.jpg
Han har inte heller "daemonic assault" i så fall. Måste jag då promenera in honom från sidan? Eller får han deployas som vanligt i början?
Än en gång, jag tänker såhär:
De enda IA enheterna som demoner kan använda är andra demoner, alltså är allting demoner och allting måste deepa, oavsett unit type.
En flyer som deepar räknas som zooming precis som en FMC som deepar räknas som swooping.