Hur funkar Dimensional Key ?

Regelfrågor och förslag på husregler
Stefan-RT

Hur funkar Dimensional Key ?

Inlägg av Stefan-RT »

Taget ur Codex:

När man väl har låst upp nyckel, gäller den för resten av spelet?
Och om man Deepar termies, måste de vara inom 12"? eller gäller den effekten hela spelplanen?
och slutligen, är den värd 25p? tänkte ha den på en Bike karaktär.
Bilagor
dim.png
dim.png (255.29 KiB) Visad 742 gånger

daskad

Re: Hur funkar Dimensional Key ?

Inlägg av daskad »

Den gäller hela spelet, Deep Strike gäller över hela brädet. 25p är den nog värd på en snabb karaktär / demon prins!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

Tack =)

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Även om man är snabb är det ruskigt svårt att få en kill i närstrid innan turn tre, och då har ju de flesta av dina deepare redan kommit in, så jag vetifan om den är värd 25p...

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Känns som att deepstrike effekten bara är en bonus då man tidigast kan få igång den delen efter runda två, 12" bubbla med difficult & dangerous terrain däremot kan vara potentiellt förödande för folk med kasst save även efter runda tre...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

daskad

Inlägg av daskad »

På en Demon Prins med vingar får du in en turn 2 charge ganska lätt skulle jag säga. Om han inte dödar något i närstrid, då gör man något fel! ^^
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

daskad skrev:På en Demon Prins med vingar får du in en turn 2 charge ganska lätt skulle jag säga. Om han inte dödar något i närstrid, då gör man något fel! ^^
Kanske.. jag brukar föredra att flyga turn ett. Lättare att nå en bra skydd och motståndarna skjuter snapfire. Brukar spela MoN och landa i nån ruin.

daskad

Inlägg av daskad »

Ja, men du börjar på plan. Flyger fram långt sen sen chargar där ifrån. Känns inte som något större problem att få 2nd turn charge ;)
Felix "Daskad" Thuresson

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

daskad skrev:Ja, men du börjar på plan. Flyger fram långt sen sen chargar där ifrån. Känns inte som något större problem att få 2nd turn charge ;)
Nej, du har naturligtvis helt rätt. Jag blev förvirrad. Jag tror min poäng var att de kills du får tidigast mot slutet av turn två inte påverkar den majoritet av reserver som kommer in i början av turn två =)

Halvar

Inlägg av Halvar »

kan man inte infiltrera dem med kaos warlord trait? eller är det bara karaktärsfria infanterienheter? annars är en turn 1 charge inte särskilt omöjlig, vilket den inte är mot icke-skyttearméer heller.
Ja' än't bittä'!

Skriv svar