Om jag har en squadron av t.ex två Leman Russ, räknas det som en heavy eller två heavy i foc?
En anna fråga, en skvadron med t.ex. Maticores måste ju skjuta på samma enhet, men behöver man sikta på samma modell i den specifika enheten? Kan man välja två olika punkter på samma fordon som mål?
Squadron = one choise?
Squadron = one choise?
Senast redigerad av 1 John_F, redigerad totalt 25 gånger.
Re: Squadron = one choise?
1 
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Squadron = one choise?
Två olika punkter är ok. En enhet med missil killar behöver ju inte lägga plattan på samma ställe.
Två barrages utgår från en platta, sen flippar man väl andra plattan från den förstas slutliga position. Regeln om multipla barrages, har jag för mig.
Och Manticores kan väl inte vara fler än en per choice, eller..?
Och Manticores kan väl inte vara fler än en per choice, eller..?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Squadron = one choise?
Helt rätt barrage tänkte jag inte på.
Då utgår man från samma grund platta. T.ex 2 basilisker.
Då utgår man från samma grund platta. T.ex 2 basilisker.
Precis, Manticores kan inte vara i squadron.
När det gäller ordnance och squadrons skjuter varje tank individuellt, en i taget precis som övriga fordon. Enda restriktionen är att du såklart måste skjuta på samma unit med alla.
När det gäller ordnance och squadrons skjuter varje tank individuellt, en i taget precis som övriga fordon. Enda restriktionen är att du såklart måste skjuta på samma unit med alla.
Ok, just Manticoran var ett dåligt exempel men ni fattade ju vad jag menade. Taxk för svar!