hur funkar den?
Står:
assault 1, large blast, one shot only
skjuter jag den som en pistol eller lägger man den som en ordnance barrage?
Demo charge
Re: Demo charge
Du lägger ut den stora plattan, slår för scatter och drar av modellens BS om du inte får en hit 
Re: Demo charge
Den följer helt enkelt reglerna för Blasts i regelboken.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Re: Demo charge
awesome då vet jag:p men målet måste va inom 6 inch gissar jag
Re: Demo charge
Precis som för en vanlig blast måste hålet på blasten läggas över en fiendemodells bas inom vapnets maximumrange (6" i detta fall).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"