Reservs och allies

Regelfrågor och förslag på husregler
Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Reservs och allies

Inlägg av Joakim »

Om jag spelar med SW med 5 enheter i Pod och 1 karaktär
Sedan allierar jag in SM med 3 poddar och 1 karaktär
Får allt då reserva eller allt utom 1 karaktär?

+ får jag då in 4 eller 5 poddar i första vågen? (4 valfria) eller 3+2?

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Reservs och allies

Inlägg av LillePer »

Allt utom karaktär och 3+2 poddar skulle jag säga.

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Reservs och allies

Inlägg av kombat »

Tror inte man gör skillnad på detachments sö skulle säga 4 valdria pods men 1 av karaktärerna måste börja på plan. Men för övrigt är null-deploy armeer sjukt tråkiga att spela mot

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Reservs och allies

Inlägg av Gustav »

Podsen från båda codex har samma namn och faller därför in under regeln i den andra codexen också. Så fyra valfria pods.

Möjligen skulle man RAW kunna hävda att då du har åtta pods så kan fyra komma in med Drop pod assault-regeln från varje codex och du skulle därmed kunna få in alla åtta runda ett. Detta är dock väldigt diskutabelt och ingen skulle förmodligen gå med på att spela så.

Olov
Inlägg: 125
Blev medlem: 23 jul 2010, 17:43

Re: Reservs och allies

Inlägg av Olov »

Dock kan man ju under deployment välja att joina squads i pods med karaktärerna, eller missar jag något?

Skriv svar