Om jag spelar med SW med 5 enheter i Pod och 1 karaktär
Sedan allierar jag in SM med 3 poddar och 1 karaktär
Får allt då reserva eller allt utom 1 karaktär?
+ får jag då in 4 eller 5 poddar i första vågen? (4 valfria) eller 3+2?
Reservs och allies
Re: Reservs och allies
Tror inte man gör skillnad på detachments sö skulle säga 4 valdria pods men 1 av karaktärerna måste börja på plan. Men för övrigt är null-deploy armeer sjukt tråkiga att spela mot
Re: Reservs och allies
Podsen från båda codex har samma namn och faller därför in under regeln i den andra codexen också. Så fyra valfria pods.
Möjligen skulle man RAW kunna hävda att då du har åtta pods så kan fyra komma in med Drop pod assault-regeln från varje codex och du skulle därmed kunna få in alla åtta runda ett. Detta är dock väldigt diskutabelt och ingen skulle förmodligen gå med på att spela så.
Möjligen skulle man RAW kunna hävda att då du har åtta pods så kan fyra komma in med Drop pod assault-regeln från varje codex och du skulle därmed kunna få in alla åtta runda ett. Detta är dock väldigt diskutabelt och ingen skulle förmodligen gå med på att spela så.
Re: Reservs och allies
Dock kan man ju under deployment välja att joina squads i pods med karaktärerna, eller missar jag något?