Lyssnade på 40kUK nyss och hörde några saker som jag inte fattade. Lyckades inte hitta svaren i regelboken.
1. Får ett fordon bakom en Bastion 3+ cover save? Eller är det bara om man inte ser fronten och måste skjuta på en sida i fel arc (+1 i cover)
2. Kan cyklar och hopptrupper åka i fordon i 6:e och att de bara tar lite mer plats (bulky)?
Blandade frågor som jag hörde på en poscast
- guildmaster
- Inlägg: 787
- Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
- Ort: Lund
- Kontakt:
Blandade frågor som jag hörde på en poscast
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
Re: Blandade frågor som jag hörde på en poscast
Sid 75 i regelboken, man slår save som för annat. Även exemplifierat att fordon får 4+ bakom en ruin.guildmaster skrev:1. Får ett fordon bakom en Bastion 3+ cover save? Eller är det bara om man inte ser fronten och måste skjuta på en sida i fel arc (+1 i cover)
På sid 78 står det att bara infanteri ("not including jump or jet pack infantry") får transporteras "unless stated otherwise". Jag skummade regelboks-FAQ men hittade inget som sa något annat, kan ha missat något den rosa texten gör ont i ögonenguildmaster skrev:2. Kan cyklar och hopptrupper åka i fordon i 6:e och att de bara tar lite mer plats (bulky)?
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Re: Blandade frågor som jag hörde på en poscast
Jag tror att det är en förberedelse för transporter i framtiden. Just nu kan jag inte komma på någon transport som tillåts transportera modeller större än Terminators. Jämför man med lite Super-Heavys så verkar det som att de kan transportera typ allt och att Bulky, Very Bulky & Extremely Bulky är restriktioner tagna från dem.kelaino skrev:På sid 78 står det att bara infanteri ("not including jump or jet pack infantry") får transporteras "unless stated otherwise". Jag skummade regelboks-FAQ men hittade inget som sa något annat, kan ha missat något den rosa texten gör ont i ögonenguildmaster skrev:2. Kan cyklar och hopptrupper åka i fordon i 6:e och att de bara tar lite mer plats (bulky)?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Re: Blandade frågor som jag hörde på en poscast
nightscythe får transportera jetbikes. eller kunde iaf i femte.
Ja' än't bittä'!
Blandade frågor som jag hörde på en poscast
Precis. De kan transportera biksen som är very bulky.
- guildmaster
- Inlägg: 787
- Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Blandade frågor som jag hörde på en poscast
Ok tack för alla svar.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!