Ackumulativ magi?
-
Chaos4reaL
- Inlägg: 111
- Blev medlem: 31 jul 2011, 15:13
- Ort: Norrköping
Ackumulativ magi?
Kan flera olika magiker lägga samma magi på samma unit? I detta fall biomancy enfeeble(-1 T -1S)?
Re: Ackumulativ magi?
different powers do not stack. och om olika enfeeble inte räknas som olika så undrar jag vad samma är.
Ja' än't bittä'!
Re: Ackumulativ magi?
Vart hittar du det?Halvar skrev:different powers do not stack. och om olika enfeeble inte räknas som olika så undrar jag vad samma är.
Under Malediction står det "Note that bonuses and penalties from different maledictions are always cumulative"
och under Blessings står det exakt samma sak.
under Resolve Psychic Powers på sidan 68 i regelboken står det "Unless otherwise stated, the effects of multiple different psychic powers are cumulative"
Jag vet dock att jag läst i någon FAQ eller någonstans att även samma power men från olika magiker stackar, men nu kan jag inte hitta det, så kan absolut ha fel.
Re: Ackumulativ magi?
Olika psykers grejen har jag sett av en amerikan på thetyranidhive men inte hittat något belägg för i hans argumentation.
Skrev nog fel med don't verkar det som, ta bort don't så får man fram att det måste vara olika krafter för att få flera effekter.
Skrev nog fel med don't verkar det som, ta bort don't så får man fram att det måste vara olika krafter för att få flera effekter.
Ja' än't bittä'!
Re: Ackumulativ magi?
Hammerhand...
-
Johannesson
- Inlägg: 669
- Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
- Ort: Helsingborg
Re: Ackumulativ magi?
Ett tips kan vara att hänvisa till regelboken och faq:s istället för amerikaner på internet...Halvar skrev:Olika psykers grejen har jag sett av en amerikan på thetyranidhive men inte hittat något belägg för i hans argumentation.
Skrev nog fel med don't verkar det som, ta bort don't så får man fram att det måste vara olika krafter för att få flera effekter.
S.68 - Resolve Psychic Powers.
Och när det gäller Enfeeble, som är en Malediction, läs vidare under s.68 - Malediction.
Så, nej, Enfeeble stackar inte.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Re: Ackumulativ magi?
Jo fast man kan ju också tolka det som att dem stackar. De kommer ju trots allt från olika källor. Dessutom vill jag att det uttryckligen att det ska stå att två av samma power inte stackar (nu står det ingenting) för att de inte ska stacka.
Eftersom det inte står något måste man utgå från att följa det som står på effekten av powern, vilket är -1S och -1T oberoende på vad som har hänt enheten innan. Vilket i följden gör att det stackar.
Eftersom det inte står något måste man utgå från att följa det som står på effekten av powern, vilket är -1S och -1T oberoende på vad som har hänt enheten innan. Vilket i följden gör att det stackar.
Alexander Merinen
Re: Ackumulativ magi?
Vet inte om det bidrar med något, men på ett antal av de nya spellsen (de som det är aktuellt för) i Chaos codexen står det utskrivet att effekten av samma power mer än en gång är cumulative.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Re: Ackumulativ magi?
Det kan dock vara så enkelt som att de det står på stackar gör det, de andra gör det inte.
Re: Ackumulativ magi?
man enfeeble av enfeeble och precis som multipla källor av furius charge inte ger mer än +1 i styrka så känns det konstigt att effekten av enfeeble skulle börja gälla dubbelt helt plötsligt.
Ja' än't bittä'!