Hur funkar det nu i 6e med mastery lvl 3. Han kastar 3 spells men får bara upprepa när han inte är i närstrid? 4 spells när han inte är i närstrid ? 3 spells utan samma? Olika vid användning av regelbokpowers och codex? Jag är nyfiken.
För övrigt ger ju två specialist vapen extra attack. Typ Fist/lightning Claw ger varandra bonus attacker. Hur funkar det med stav och witchblade ?
Eldrad och staven
Re: Eldrad och staven
Skulle tippa på 2 attacker iom att man ska ha två melee för att få additional attack och inte som innan.
Så som jag fattar det på sida 24 och 51 iaf.
Så som jag fattar det på sida 24 och 51 iaf.
Re: Eldrad och staven
Regelboksmagi kan han alltid kasta 3 spells (om nu inte närstrid i sig gör så att man inte kan kasta som vanligt, har inte koll på reglerna där). Men hans stav säger att han kan kasta en 3e spell om han inte är i närstrid. Så han kan max kasta 3 spells hur man än vrider och vänder på det. Däremot kan man nog kasta 2 regelboksmagier och sen en 3e som kan vara lika som nån av de föregående (såvida han inte står i närstrid).LillePer skrev:Hur funkar det nu i 6e med mastery lvl 3. Han kastar 3 spells men får bara upprepa när han inte är i närstrid? 4 spells när han inte är i närstrid ? 3 spells utan samma? Olika vid användning av regelbokpowers och codex? Jag är nyfiken.
För övrigt ger ju två specialist vapen extra attack. Typ Fist/lightning Claw ger varandra bonus attacker. Hur funkar det med stav och witchblade ?
Jag tolkar det som att han numer får +1 attack med staven.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Re: Eldrad och staven
Varken staven eller witchblade har väl specialistvapen regeln eller two-handed reglen, så det bara att claima +1 attack.
Re: Eldrad och staven
Eldrad kan fortfarande bara kasta 3 psychic powers, och när han är i närstrid kan han bara kasta 2 st, det är dessutom bara den 3:e psychic powern som får vara en som han redan kastat. Jag är dock osäker på om ifall han skulle välja psychic powers från grundboken, så skulle han ju kunna kasta en psychi power med warp charge 1 och en med warp charge 2, sen så länge han inte är i närstrid kunna kasta samma psychic power som har warp charge 2.
Detta eftersom Eldrads stavregel är mer specifik än regelbokens om warp charge, men jag tror det vore lite väl elakt att köra det så, Eldrad är ju bra nog ändå.
Staven har dessutom aldrig varit tvåhands, så redan i 5th fick han +1 attack då han alltid kan jonglera fram pistolen från hölstret och köra stav + pistol eller pistol + witchblade, medans nu finns det ingen anledning att köra annat än stav + witchblade, pistolen används bara för att skjuta tex som overwatch.
Jag har dessutom inte sett någon FAQ/errata om det och isf borde han ju t.o.m kunna använda mind war i overwatch?
Detta eftersom Eldrads stavregel är mer specifik än regelbokens om warp charge, men jag tror det vore lite väl elakt att köra det så, Eldrad är ju bra nog ändå.
Staven har dessutom aldrig varit tvåhands, så redan i 5th fick han +1 attack då han alltid kan jonglera fram pistolen från hölstret och köra stav + pistol eller pistol + witchblade, medans nu finns det ingen anledning att köra annat än stav + witchblade, pistolen används bara för att skjuta tex som overwatch.
Jag har dessutom inte sett någon FAQ/errata om det och isf borde han ju t.o.m kunna använda mind war i overwatch?
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
Re: Eldrad och staven
gör den inte det? jag hittar inget som säger emot det, bara att man inte behöver LoS
Ja' än't bittä'!
Re: Eldrad och staven
Nej, den använder inte BS, bara LoS.LillePer skrev:Använder inte bs? Så därför får man inte använda den? Eller?
Jag visste väl att det fanns nån hake
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó