Djinnblade och allierade dark eldar

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Djinnblade och allierade dark eldar

Inlägg av LillePer »

Djinn blade är ett eget vapen man slår med eller följer det till exempel reglerna för huskblade(gör de instant death?) gissar på två olika vapen.

En archon med wraithguards+fortune ger reroll på shadowfield save eftersom han har joinat en "eldar unit" och är därmed en del enheten och får ta del av spellen. Har jag fattat rätt?

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Djinnblade och allierade dark eldar

Inlägg av Ancalagon »

Djinn blade har unika regler så det räknas som ett Unusual power weapon med extra regler om de 2 extra attackerna.

Japp. Det ger re-rolls på alla saves inte bara armour saves.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Djinnblade och allierade dark eldar

Inlägg av speedfreek »

Bah! Spela Harlekin-stjärna istället...

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Djinnblade och allierade dark eldar

Inlägg av LillePer »

Coolare, bättre .. Nja...

Skriv svar