Karaktärer och outflank
Karaktärer och outflank
Under infiltrate står det att man inte får göra det med karaktärer utan regeln. Däremot under outflank står det inget sådant. Så typ vanliga kommandos kan ta med sig en boss, penals en annan ic osv. Rätt eller fel?
Re: Karaktärer och outflank
Han måste själv ha infiltrate för att kunna infiltrera och outflanka med dem. Han får inte ens sättas in i en enhet i deployment om han inte har regeln. Alltså kan han inte få regeln från dem då Infiltrators får Outflank genom att de sätts i Reserves och eftersom han inte får vara med dem kan han inte göra det med dem 
Däremot om de eller han har scout eller outflank regeln så får hela enheten det och kan då outflanka tillsammans.
Däremot om de eller han har scout eller outflank regeln så får hela enheten det och kan då outflanka tillsammans.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
- Inlägg: 11197
- Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
- Ort: Uppsala
Re: Karaktärer och outflank
Så tolkar jag det också.Ancalagon skrev:Han måste själv ha infiltrate för att kunna infiltrera och outflanka med dem. Han får inte ens sättas in i en enhet i deployment om han inte har regeln. Alltså kan han inte få regeln från dem då Infiltrators får Outflank genom att de sätts i Reserves och eftersom han inte får vara med dem kan han inte göra det med dem
Däremot om de eller han har scout eller outflank regeln så får hela enheten det och kan då outflanka tillsammans.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Re: Karaktärer och outflank
Nu har jag inte kollat på reglerna angående det här men jag litar definitivt på er. Det verkar logiskt, intuitivt och bra skrivna regler om det fungerar olika beroende på vilken specialregel man får outflank ifrån