Byte av psychic powers

Regelfrågor och förslag på husregler
frigobben

Byte av psychic powers

Inlägg av frigobben »

Jag har inte lyckats hitta något om följande i regelboken, efter en del letande (så sidhänvisningar är uppskattade). Jag följde tråden "Regelfrågor..." men den har blivit lite väl lång för att gå igenom igen.

1. Väljer man om man vill byta sina powers mot random BRB powers redan när man skriver listan, eller kan man göra det innan deployment (eller åtminstone efter man sett motståndarens lista)?

2. Var står det här med man måste byta alla eller inga powers, som nämnts i någon annan tråd?

Halvar

Re: Byte av psychic powers

Inlägg av Halvar »

frigobben skrev:Jag har inte lyckats hitta något om följande i regelboken, efter en del letande (så sidhänvisningar är uppskattade). Jag följde tråden "Regelfrågor..." men den har blivit lite väl lång för att gå igenom igen.

1. Väljer man om man vill byta sina powers mot random BRB powers redan när man skriver listan, eller kan man göra det innan deployment (eller åtminstone efter man sett motståndarens lista)?

2. Var står det här med man måste byta alla eller inga powers, som nämnts i någon annan tråd?
2) FAQ. Allas FAQ vad jag har läst har det så.

1)sidan 418 står det att man väljer innan alla arméer sätter ut.
Ja' än't bittä'!

frigobben

Inlägg av frigobben »

Jättetack för snabbt svar. Borde kollat FAQn bättre...

Bronson

Inlägg av Bronson »

Bara för att få det extra tydligt så kapar jag tråden lite.

Jag kan alltså köpa en Rune Priest och ge honom t.ex tempest wrath och jaws of the world wolf som jag också skriver i på armélistan. Inför varje match (när psychic powers skall rullas fram) så kan jag alltså välja att köra regelbokens powers istället? Och i nästa match behålla original powers?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Bronson skrev:Bara för att få det extra tydligt så kapar jag tråden lite.

Jag kan alltså köpa en Rune Priest och ge honom t.ex tempest wrath och jaws of the world wolf som jag också skriver i på armélistan. Inför varje match (när psychic powers skall rullas fram) så kan jag alltså välja att köra regelbokens powers istället? Och i nästa match behålla original powers?
Ja.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

DHettNeck skrev:
Bronson skrev:Bara för att få det extra tydligt så kapar jag tråden lite.

Ja.
Är vi säkra på det? Sid 418 säger väll bara att om du har random powers så är det innan man deployar som de skall rullas. Eller har jag missat något?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Jag är nog benägen att hålla med Katarsis här. Du väljer Powers när listan skrivs enligt codex sw och du bör då få välja om du byter ut dem eller inte. OM du väljer att byta mot vanliga så slås de fram inför varje slag.

Annars blir det lite att både äta och ha kakan.

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Däremot är det precis detta som CSM, Eldar och Tyranider kan göra (men de har ju andra regler för hur de ska gå till väga för att få dem). Förmodligen är det detta som rör till det.

Kan även tilläggas att det förefaller vara på detta sätt GW spelar de tre nämnda arméerna.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

I turneringar brukar man ju inte få ändra något i listan under turneringens gång (som det ska vara imo). Ser ingen skillnad på att byta spell-kategori och på att byta combi-vapen, eller ha olika PW beroende på vad man möter.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

imp skrev:I turneringar brukar man ju inte få ändra något i listan under turneringens gång (som det ska vara imo). Ser ingen skillnad på att byta spell-kategori och på att byta combi-vapen, eller ha olika PW beroende på vad man möter.
Fast som sagt så gör ju många arméer det nu (eldar m.fl). Det verkar dock vara ett glapp i reglerna hos GK.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar