SR deep strike + zoom

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

SR deep strike + zoom

Inlägg av John_F »

Hur funkar detta?

"Vehicles that arrive by Deepstrike are considered to have moved at Cruising Speed - P.36

You need to declare if you will be in hover mode or zooming for flyers with the hover type - P.81

If Zooming, cruising speed is 18-36 inches - P.80


Så man kan deklarera att SR som deepstrikar gör det i zoom mode. Placera modellen varsomhelst, scatter, och sen avfyra fyra vapen med full BS i zoom mode? Tolkar jag det riktigt?

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: SR deep strike + zoom

Inlägg av Zurken »

Jo, det låter korrekt.
Alexander Merinen

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: SR deep strike + zoom

Inlägg av Ancalagon »

Jo, så måste man tolka det. Man får ta det som att du flyttat dina obligatoriska 18 tum genom själva deep striken :)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: SR deep strike + zoom

Inlägg av Zurken »

Jo precis. Cruising speeds för alla farkoster är snabbare än helt stilla och där har det aldrig varit några konstigheter.
Alexander Merinen

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: SR deep strike + zoom

Inlägg av Arioch »

En Zoomande SR som åker 36" får du fortfarande assaulta ur?
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: SR deep strike + zoom

Inlägg av DHettNeck »

Arioch skrev:En Zoomande SR som åker 36" får du fortfarande assaulta ur?
Du får inte dissembarka från en zoomande flyer, så det blir svårt att charga ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: SR deep strike + zoom

Inlägg av Arioch »

Darn tänkte att assault vehicle regeln tog hand om det... skit spel :lol:
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: SR deep strike + zoom

Inlägg av Arioch »

Men den får Hoover åka in 18" och assaulta?
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: SR deep strike + zoom

Inlägg av Ancalagon »

Trupper som kommer in från Reserves får väl inte assaulta den runda de blir tillgängliga?

Arioch
Inlägg: 656
Blev medlem: 13 jan 2010, 07:15

Re: SR deep strike + zoom

Inlägg av Arioch »

Assault veichle??? (Hoppas, hoppas :o ) :D
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Skriv svar