WH fråga.

Regelfrågor och förslag på husregler
Ps saken

WH fråga.

Inlägg av Ps saken »

Hur räknas Exorcisten och allied Spacemarines?

Den har inte Sororitas regeln och inte heller den regeln som immolatorn har att den måste ha en squad sisters för att få va med, MEN dessa crew är Battle Sisters.

Känns som man inte borde få ha Marines och Exorcist men kan inte riktigt finna klara regler som säger att man inte får det.
Warning: This game may cause Nerdiness and loss of friends.

Användarvisningsbild
Serpent

Re: WH fråga.

Inlägg av Serpent »

Eftersom det inte står något, kan man ta den. Men räkna med Ooans onda öga. ;)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

För ett par år sedan när jag försökte mig på samma sak så var det spöstraff på Stora Torget i Göteborg som gällde, men nu verkar det vara okej att göra så, både regelmässigt och spelar-tycke-mässigt.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag tror att det känns mer ok nu eftersom dom nya codexarna (chaos, SM...) har lukrat upp vad som räkans som skumma allianser.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Katarsis skrev:För ett par år sedan när jag försökte mig på samma sak så var det spöstraff på Stora Torget i Göteborg som gällde, men nu verkar det vara okej att göra så, både regelmässigt och spelar-tycke-mässigt.
Det finns inga Stora Torg i Göteborg.
Det var på internet...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Silversixx skrev:
Katarsis skrev:För ett par år sedan när jag försökte mig på samma sak så var det spöstraff på Stora Torget i Göteborg som gällde, men nu verkar det vara okej att göra så, både regelmässigt och spelar-tycke-mässigt.
Det var på internet...
Bild

Anton

Inlägg av Anton »

HeadWar skrev:
Silversixx skrev:
Det var på internet...
[img]bild
Stadsfullmäktige fastställde 1959 att torget heter Gustaf Adolfs torg.

Skampålen togs tyvärr bort redan 1850 trots protester från konfliktspelsföreningen Ylva. Kort därefter infördes i stället komp.

(japp, allt det där står på Wikipedia)

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Anton skrev: Stadsfullmäktige fastställde 1959 att torget heter Gustaf Adolfs torg.

Skampålen togs tyvärr bort redan 1850 trots protester från konfliktspelsföreningen Ylva. Kort därefter infördes i stället komp.

(japp, allt det där står på Wikipedia)
:lol: :lol: :lol: :lol:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar