WYSIWYG Chaos Ikoner

Regelfrågor och förslag på husregler
daskad

WYSIWYG Chaos Ikoner

Inlägg av daskad »

Hur gäller det med Ikoner? Behöver man ha en ikon på modellen som håller den. Eller räcker det med att man säger att en modell har den på turneringar? Man får nämligen inte med någon när man köper terminator lådan och jag har som det verkar just nu ingen liggande hemma!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Yautja

Re: WYSIWYG Chaos Ikoner

Inlägg av Yautja »

Eftersom det är en modelluppgrade som dels påverkar när modellen försvinner och bidrar till wound allokering är det lämpligt om modellen med Chaos Icon är väl modellerad med en sådan så man kan se vilken det är.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Gibber
Kontakt:

Inlägg av Gibber »

JA till wysiwyg ikoner! Mkt som kan gå åt helvete annars :)
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

daskad

Inlägg av daskad »

måste det även vara rätt ikon? eller räcker det med EN ikon
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Det måste vara ikonen som det är. Vill man kunna byta föreslår jag en magnetlösning.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

En ikon räcker gott och väl, men det är ju snyggare om khorne-ikonen är en khorne-ikon, och inte en nurgle-ikon...
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

daskad

Inlägg av daskad »

Tänkte mest en vanlig Chaos ikon som alla ikoner,
Felix "Daskad" Thuresson

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

Jag skulle inte ha några problem med det, så länge man ser att det är en ikon...
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Förutsatt att du inte har den vanliga ikonen som både IoK och IoS på olika enheter (om de inte är iaf tydligt målade).
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Om dina terminators är tydligt målade och/eller konverterade till att vara slaanesh terminatorer och dina marines är tydlingt målade och/eller konverterade till att vara khorne marines så spelar det inte så stor roll att deras ikoner ser lika dana ut.

Om du har en generic terminator squad och en generic marine squad med samma ikon-modell blir det väldigt konstigt ifall det ska vara olika ikoner rent regeltekniskt. Wysiwyg, du ska så långt som möjligt kunna titta på en modell och utan att fråga kunna se vilken modell den regeltekniskt representerar (med vissa förkunskaper).
Alexander Merinen

Skriv svar