Kan en Scout Biker Sergeant köpa en Aux. Grenade Launcher?

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Samuel

Kan en Scout Biker Sergeant köpa en Aux. Grenade Launcher?

Inlägg av Samuel »

Som ämnet.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Kan en Scout Biker Sergeant köpa en Aux. Grenade Launcher?

Inlägg av Zurken »

Det skulle jag säga att han kan.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Jag antar att du menar Astartes Grenade Launcher. Det är skillnad på Biker och Biker Sergeant, så det kan han inte (Visserligen står det Bikers, inte Scout Bikers men versalt B anser jag tydliggör, plus att det är så överallt annars). Av samma anledning kan du inte sätta missil på sergeanten i vanliga scoutenheter. Det finns en massa fler exempel också men dessa är mer avgörande eftersom det skiljer sig i BS.

Edit: Blev lite osäker på min tolkning ändå. RAW finns det inga Bikers i varken Space Marine Bike Squads eller Scout Bike Squads så ingen kan egentligen ta uppgraderingarna reserverade för Bikers. RAI skulle man lika gärna kunna tolka det som att vem som helst i enheten får ta uppgraderingen. Min första tolkning bygger egentligen bara på hur det ser ut för andra enheter i samma codex.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Gustav skrev: Edit: Blev lite osäker på min tolkning ändå. RAW finns det inga Bikers i varken Space Marine Bike Squads eller Scout Bike Squads så ingen kan egentligen ta uppgraderingarna reserverade för Bikers. RAI skulle man lika gärna kunna tolka det som att vem som helst i enheten får ta uppgraderingen. Min första tolkning bygger egentligen bara på hur det ser ut för andra enheter i samma codex.
Detta var motivationen till min tolkning.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Samuel

Inlägg av Samuel »

Ja, det var just en sådan Astartes som Aux. var förkortning av. :P

Jag har haft samma tankegångar som er. Tycker att det hade varit helfestligt med en tre man stark enhet med varsin granatkastare. 8-)

Skriv svar