Saga of the warrior born
Saga of the warrior born
Om jag wipar en hel unit på 10 man med min wolf lord som har saga of the warrior born får jag 10 extra attacker nästa runda då?
Daniel "bagarn" Carlson
Re: Saga of the warrior born
Om han är den som dödar alla 10 wounds ja, men det blir lite svårt i första rundan eftersom du med största sannolikhet bara har 6-7 attacker, men är fullt möjligt sen
Detta kan du ju inte räkna om han är med en enhet och enheten dödar resten i en sweeping advance, utan räknas bara beroende på hur många modeller han själv dödar.
Det var så lite så. Jag kör nästan aldrig med den dock. Det finns bättre sagas för en wolf Lord. Den ser jäkligt bra ut på papper, men man brukar inte ha problem att slå ihjäl det man vill ändå, och oftast är man inte i närstrid speciellt många rundor av en match. där man blir uppbunden en längre stund och gör få wounds, t.ex mot en hårdare karaktär etc brukar inte bonusen ge något, eftersom du ändå inte får några extra attacker.
När jag spelade med Warrior Born så var det en väldigt lyckad kombination att första rundan döda infanteri för att i andra rundan ta död på en jobbig karaktär med de absurt många attackerna.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...