Boss Snikrot och IC

Regelfrågor och förslag på husregler
Booogeyman
Inlägg: 259
Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20

Boss Snikrot och IC

Inlägg av Booogeyman »

Läste på http://www.warseer.com/forums/showthread.php?t=207511

Kan Snikrot ta med sig en Warboss på en Ambush?
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Boss Snikrot och IC

Inlägg av LillePer »

IC brukar inte kunna få den abilityn så..., tveksamt. Kanske att man skulle kunna komma undan med det på den taffliga forumeleringen (dööh :shock: ). Men generellt skulle det nog bli ett nej.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Boss Snikrot och IC

Inlägg av Nefrums »

RAW: Ja
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Booogeyman
Inlägg: 259
Blev medlem: 03 jul 2009, 17:20

Re: Boss Snikrot och IC

Inlägg av Booogeyman »

Tack för hjälpen.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Simon Talltorp
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 mar 2009, 16:00

Re: Boss Snikrot och IC

Inlägg av Simon Talltorp »

är detta något som skall in i sverigeFAQen eller anses det vara okej att spela på svenska turneringar? (och reflekteras det då i förlängningen i kompen?)
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Boss Snikrot och IC

Inlägg av Katarsis »

SvFAQ:en diskuterar just nu, men det går trögt i och med att många är på semester just nu.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Simon Talltorp
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 mar 2009, 16:00

Re: Boss Snikrot och IC

Inlägg av Simon Talltorp »

taget! (fö. är jag för en RAI inte RAW i detta fallet om någon bryr sig :))
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Användarvisningsbild
Pholostan
Inlägg: 33
Blev medlem: 12 jul 2009, 22:32
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Boss Snikrot och IC

Inlägg av Pholostan »

Det är ju en förmåga som ges till enheten, och då får ju karaktärer som går med den också. Eller tycker ni att en kapten som går med en command squad med en apotekare inte ska få FNP? Eller att en Warboss i en mob Nobs med en Painboy inte heller får FNP?

Simon Talltorp
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 mar 2009, 16:00

Re: Boss Snikrot och IC

Inlägg av Simon Talltorp »

I RAW diskussionen håller jag helt med om att ICn får hänga med men för att hålla spelet på en rimlig nivå så borde det rulas så att dom inte får det enligt sverige FAQ:n. Orkerna är hårda nog som det är och att dom genom en felskrivning och ett syftningsfel från en kass minion på GWs regelavdelning skulle bli ännu bättre behövs verkligen inte (och det kommer från en Orkspelare)

I ETC skulle jag kunna tänka mig att spela med en IC+snikrot combo men det är inget jag personligen vill se på kompade "vettiga" turneringar.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Användarvisningsbild
Pholostan
Inlägg: 33
Blev medlem: 12 jul 2009, 22:32
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Boss Snikrot och IC

Inlägg av Pholostan »

Bara för att det är enligt reglerna så behöver man ju inte tillåta det :D

På ETC verkar det inte tillåtet, inte enligt deras "Clarifications" iaf:
17. Orks
6. Snikrot's "Ambush"rule cannot be used when Snikrot's unit is joined by an independent character.

Skriv svar