Psychic Shooting attacks???
Psychic Shooting attacks???
Vilka Powers är det som kräver en roll to hit nu mera???
Enligt FAQen på grundreglerna så är ALLA psychic shooting attacks tvungna att slå ett slag to hit.
Det gör ex. att en sådan power som Thunderclap hos SW plötsligt scattrar med BS, att Muderours Hurricane måste slå en to hit innan enheten TAR 3d6 träffar, att Jaws linje först måste "träffa" run prästen innan den kan dras (samma gäller ju Blood Lance för den delen)...
Känns lite väl konstigt, eller???
Enligt FAQen på grundreglerna så är ALLA psychic shooting attacks tvungna att slå ett slag to hit.
Det gör ex. att en sådan power som Thunderclap hos SW plötsligt scattrar med BS, att Muderours Hurricane måste slå en to hit innan enheten TAR 3d6 träffar, att Jaws linje först måste "träffa" run prästen innan den kan dras (samma gäller ju Blood Lance för den delen)...
Känns lite väl konstigt, eller???
Re: Psychic Shooting attacks???
Tervigonen måste alltså träffa sin onslaught på 4+ efter psychic test? BRA JOBBAT GW!
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel
Fast på alla Tyranid-powers som är shooting så står det uttryckligen att de träffar automatiskt, vilket rimligtvis trumfar FAQn.Klus skrev:Tervigonen måste alltså träffa sin onslaught på 4+ efter psychic test? BRA JOBBAT GW!
det är sjukt enkelt, faqn lämnar väldigt lite tveksamheter..
Psychic powers hehöver slå to hit om deras beskrivning: Inkluderar: "Psychic shooting attack" och inte inkluderar: "hits automatickly".
Det är ganska få powers som stämmer in på denna beskrivningen, nästan alla psychic shooting attack powers inkluderar hits automaticly.
Psychic powers hehöver slå to hit om deras beskrivning: Inkluderar: "Psychic shooting attack" och inte inkluderar: "hits automatickly".
Det är ganska få powers som stämmer in på denna beskrivningen, nästan alla psychic shooting attack powers inkluderar hits automaticly.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Erhm....ingen i hel SW codex göhar med "hits automaticly" och det känns ju som om de som inte har en profil dvs. S, AP etc. inte borde slå en to hit??
Jag håller med om att det är oklart. Under lash står det till exempel inte att den träffar automatiskt, men i beskrivningen så antyds det. "If the test is successful, the target is moved 2D6" by the chaos player."
Murderous hurricane är en annan lite klar power tycker jag, 1 roll to hit för 3D6 träffar eller 3D6 roll to hit?
Murderous hurricane är en annan lite klar power tycker jag, 1 roll to hit för 3D6 träffar eller 3D6 roll to hit?
- speedfreek
Jag ville skriva något kul om träffslag, skytte och GorkaMorka men fick inte ihop det...
Saxat från mitt svar på Egges blogg:
"Lash är precis som Nurgles rot och wind of chaos i chaos boken en spell som: ”A psyker may use this psychic power in the SHooting phbase instead of using another ranged weapon” … ”If the test is succesfull the unit is moved 2d6…”
Till skillnad från Doombolt och Bolt of Change i codexen som börjar på samma sätt ”A psyker may… instead of…” Men avslutas med (Roll to hit and wound as normal)
dvs. ganska uppenbart slår man inte to hit med Lashen."
Samma wording på rot, wind och lash. Jag tycker det är rätt uppenbart att de 3 inte är menat som roll to hit spells. (och det är jävligt löst om man kan dra in lashen under faqens defention. Eftersom det inte är en faktiskt "psychic shooting attack"
"Lash är precis som Nurgles rot och wind of chaos i chaos boken en spell som: ”A psyker may use this psychic power in the SHooting phbase instead of using another ranged weapon” … ”If the test is succesfull the unit is moved 2d6…”
Till skillnad från Doombolt och Bolt of Change i codexen som börjar på samma sätt ”A psyker may… instead of…” Men avslutas med (Roll to hit and wound as normal)
dvs. ganska uppenbart slår man inte to hit med Lashen."
Samma wording på rot, wind och lash. Jag tycker det är rätt uppenbart att de 3 inte är menat som roll to hit spells. (och det är jävligt löst om man kan dra in lashen under faqens defention. Eftersom det inte är en faktiskt "psychic shooting attack"
ja de gamla codexarna, eldar chaos mf. har inte psychic shooting attack. Spells som det inte står psychic shooting attack på behöver inte slå to hit om det inte står att de måste elller de är faqade till att vara psychic shooting attack, som en del eldar powers är.
Lash är tex inte en psychic shooting attack så den behöver inte slå to hit.
Lash är tex inte en psychic shooting attack så den behöver inte slå to hit.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Är inte alla instead of shooting abilities "psychic schooting attacks"?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.