Om man i ett DoW mission deepar ner sporemineclusters, innebär det då att motståndaren inte får deploya någonting inom 18" från dem?
Hittar ingenting om det och känns som att det kan vara användbart, men lika bra att kolla upp om det verkligen fungerar eller om det finns nån regel nånstans som säger emot.
Sen undrar jag även över deras deployment. Det står att varje spore mine räknas som en "individual unit", men det står även "all your sporemine clusters must deepstrike onto the board". Deepar man minorna en och en då eller deepar man hela enheten i en klump?
Har alltid kört att de deepar i en klump de gånger jag spelat med dem, men om man läser i codexen står det lite tvetydligt.
Om varje mina är en "individual unit" borde de ju också deployas (deepstrikea) en och en?
Sporemine clusters och DoW
Sporemine clusters och DoW
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel
Re: Sporemine clusters och DoW
det måste vara du som börjar i ett DoW-mission, annars får man stå nästan så nära man vill, bara 1" ifrån som gäller då.Klus skrev:Om man i ett DoW mission deepar ner sporemineclusters, innebär det då att motståndaren inte får deploya någonting inom 18" från dem?
Hittar ingenting om det och känns som att det kan vara användbart, men lika bra att kolla upp om det verkligen fungerar eller om det finns nån regel nånstans som säger emot.
Sen undrar jag även över deras deployment. Det står att varje spore mine räknas som en "individual unit", men det står även "all your sporemine clusters must deepstrike onto the board". Deepar man minorna en och en då eller deepar man hela enheten i en klump?
Har alltid kört att de deepar i en klump de gånger jag spelat med dem, men om man läser i codexen står det lite tvetydligt.
Om varje mina är en "individual unit" borde de ju också deployas (deepstrikea) en och en?
man sätter ner dem som i en enhet, precis som vanligt. sista meningarna på sidan 48 i codexen talar om att de sedan blir separata individenheter. sen är det bara att hoppas att scatter tar den första minan bort från de andra två så den inte försvinner direkt, är väl ett 180 graders spelrum där. fast om du möter dark eldar så får du hoppas att de dödar av sig själva ifall de inte kommer i kontakt med fienden eftersom det är tre gratis paintokens annars.
Ja' än't bittä'!