Säkert en korkad Storm raven fråga

Regelfrågor och förslag på husregler
egge

Säkert en korkad Storm raven fråga

Inlägg av egge »

1. Om jag omringar en storm raven och den har figurer i. Jag wreckar den. Får folket i hoppa ut då (exit points är ju inte runt basen utan folket använder bara basen för att hoppa ur och på).

2. Om jag förstör den från t ex skytte (utan att omringa den i närstrid). Får folket i hoppa ut från exit points eller utgår man igen från basen om den förstörs?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

EyeGuy

Re: Säkert en korkad Storm raven fråga

Inlägg av EyeGuy »

Jag tror du räknar exit points från basen och inte från själva modellen. Annars blir det väldigt svårt att placera modellerna inom 2" från exit points under disembarkment. (;

Nu har jag inte codex nära mig, men jag har för mig att dreaden som transporteras får använda vilken punkt som helst av basen när han sätts ned, och inte där han egentligen sitter fast under modellen. Skulle tro att det är samma sak för infanteri-enheten.
"Tompkins thumbed another paint pellet into the gun and muttered business mantras to himself. Do Unto Others Before They Do Unto You. Kill or Be Killed. Either Shit or Get Out of the Kitchen. Survival of the Fittest. Make My Day."

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Jag skulle säga att den i alla lägen bör spelas som att basen är ett open topped-fordon.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Du får använda både basen och de vanliga dörrarna. Men då dörrarna sitter en 4-5" upp så är det oftast rätt svårt att använda dem.
Alexander Merinen

Skriv svar