Company/blood champion tappar sin pistol?

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Company/blood champion tappar sin pistol?

Inlägg av Zurken »

Jag håller på att bygga en lista med command squad och har 15p över. Jag funderar på att lägga det på en champion (som har PW och WS 5), men det är oklart om modellen som uppgraderas har kvar sin gamla utrustning. Om man tappar sin pistol och därmed en attack köper jag hellre ett vanligt PW.

Wordingen är följande "one veteran can be upgraded to a company champion with power weapon and combat shield for 15p", det står inte att man byter ut något som det brukar vara, men det går ju också att tolka så att modellen "förvandlas" till en helt annan modell med egen statline och ny equipment.

wordingen är samma i BA-codexet (fast byt ut veteran mot honour guard och company champion mot blood champion).
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Company/blood champion tappar sin pistol?

Inlägg av Katarsis »

Jag skulle säga att han behåller sin gundutrustning, annars skulle han ju förlora granaterna också och det är väll att dra det lite långt. Jag har nog inte stött på någon annan tolkning någon annan stans.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Han behåller sina grundsaker.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

klart han blir av med alla sina saker, vilket innebär att han måste springa runt naken för att han inte har nån powerarmour! :P
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Nefrums skrev:klart han blir av med alla sina saker, vilket innebär att han måste springa runt naken för att han inte har nån powerarmour! :P
Det spelar faktiskt ingen roll :P, hans hud är hård nog då det står Sv 3+ i hans profil ;)
Alexander Merinen

Skriv svar