Feel no pain fråga

Regelfrågor och förslag på husregler
Arioch

Feel no pain fråga

Inlägg av Arioch »

Om man tar ett wound från säg en bolter. Missar armour save. Men lyckas med ett FNP. Räknas det då som att man fått ett wound men att man ignorerar skadan av det? Om man tittar på regeln FNP i BBB så står det nått i stil med bla bla the injury is ignored... nått sånt.

Anledningen till frågan är att om du fieldar Lemartes så är tolkningen rätt... viktig :)

Hoppas ni hajjar vad jag menar ;)
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Feel no pain fråga

Inlägg av Nefrums »

nej, det räknas inte som man gjort ett wound när det savas med FnP
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Arioch

Inlägg av Arioch »

Äh jag visste att ni skulle svara det, men jag tänkte man frågar då det inte är tydligt i FNP regeln om det är så eller inte

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

på vilket sätt är det otydligt vad som händer när man ignorerar ett wound?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Arioch

Inlägg av Arioch »

i BBB står det nått i stil med( har inte boken med mig) ... the injury is ignored... man KAN läsa det som att jupp han blir skadad (wound) men han är arg och struntar (ignore) i det. Jag har funderat en stund på det och tyckte det var värt att fråga bara för att kunna sluta fundera på det och som jag skrev så visste jag i princip vad svaret skulle bli men tyckte ändå att det var värt att fråga. ;)

Halvar

Inlägg av Halvar »

jag har ingen aning om vad lemartes gör men alla tolkningar jag har kommit fram till själv och hört av andra är: räddas man av FnP så har man fortfarande "suffered an unsaved wound" och då kan förmågor/alien-blod som triggas av "suffers an unsaved wound" börja gälla. ett exempel som jag vet kan uppstå är en tyranid med acid blood och FnP. det splattas en massa farligt blod men pyroLoLen låter inte det stoppa honom... den här gången (på en 4+ givetvis)
Ja' än't bittä'!

Arioch

Inlägg av Arioch »

Lemartes gör nått sånt här (har inte codex...) om han får ett wound så ökar hans attacker och styrka till 5

Hmm en annan fundering för att hitta kryphålet :wub: :lol: FNP är ingen save, gör det då att man får ett wound som man inte savar (sv eng är bra :)) men ignorerar? Alltså får man använda special förmåga som triggas av wounds...
Senast redigerad av 1 Arioch, redigerad totalt 17 gånger.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

så FNP är inte ett save? vad är det för människor du lyssnar på, halvar? sluta trolla.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Arioch

Inlägg av Arioch »

Men det är det väl inte? Jag menar du ignorerar wounds med FNP du savar dem inte? Det står väl ingenstans att FNP är en save, det är bara vi som ser det som så, eller?

Användarvisningsbild
evr

Inlägg av evr »

Får man wounds men inte tar skada när man använder FnP så skulle ju varje wound man tog i en närstrid (även om modellen överlevde med FnP) räknas mot vem som vann. Låter som att det skulle bli jävligt krångligt att hålla reda på vem som vann en närstrid mot en FnP-enhet. Tekniskt sett skulle ju en FnP-enhet kunna förlora en närstrid med typ 10 wounds utan att en enda modell är borttagen.

Skriv svar