Land Raider Redeemer - Placering av vapen på sidorna
Land Raider Redeemer - Placering av vapen på sidorna
Tja!
Har beställt en Land Raider Redeemer som jag förhoppningsvis får i morgon eftermiddag.
Jag har dock funderat lite ang. placeringen av Flamestorm-kanonerna som ska sitta på sidorna.
Jag personligen tycker att Land Raidern blir snyggare när vapnena sitter i de bakre utrymme på sidorna.
Dock undrar jag rent regeltekniskt vilket som är bäst. Får man mycket längre range med templaten om de sitter i hålen längre fram?!
Hoppas ni förstår hur jag menar.
Tankar?!
// Kith
Har beställt en Land Raider Redeemer som jag förhoppningsvis får i morgon eftermiddag.
Jag har dock funderat lite ang. placeringen av Flamestorm-kanonerna som ska sitta på sidorna.
Jag personligen tycker att Land Raidern blir snyggare när vapnena sitter i de bakre utrymme på sidorna.
Dock undrar jag rent regeltekniskt vilket som är bäst. Får man mycket längre range med templaten om de sitter i hålen längre fram?!
Hoppas ni förstår hur jag menar.
Tankar?!
// Kith
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p
Re: Land Raider Redeemer - Placering av vapen på sidorna
det blir en rätt stor skillnad, ju längre fram desto bättre.
hade själv idén om att sätta bägge eldkastarna på samma sida, tills man läste att den har en "flame cannon on each side of the hull"
hade själv idén om att sätta bägge eldkastarna på samma sida, tills man läste att den har en "flame cannon on each side of the hull"
Så länge det är en på varje sida är det runt. Det är marginellt bättre att ha sponsons fram, så gör jag med alla mina Land Raiders.
Alexander Merinen
Det beror ju helt på vad du vill ha i bilen. Jag har Ass termosar i min och vill nästan alltid åka långt så det gör ingen skillnad alls. Skjuter nästan ändå bara ett vapen åt gången. Mina flamers sitter således bak för jag tycker det är snyggare.
Senast redigerad av 1 Röde, redigerad totalt 7 gånger.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Det är lite det jag är ute efter antar jag. Land Raidern är till för att transportera mina Assault Termosar med.Röde skrev:Det beror ju helt på vad du vill ha i bilen. Jag har Ass termosar i min och vill nästan alltid åka långt så det gör ingen skillnad alls. Sjuter nästan ändå bara ett vapen åt gången. Mina flamers sitter således bak för jag tycker det är snyggare.
jag vill ju ha båda på samma sida 
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.
En fram och en bak?Väktaren skrev:det blir en rätt stor skillnad, ju längre fram desto bättre.
Magneta vapen och dörrar, så kan du byta om du vill.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Det är spelmässigt bättre att ha sponsons fram, samt att det är mer logiskt att inte springa ut rakt framför de skjutande kanonerna. Det är däremot mer estetiskt tilltalande att ha dem bak. Det är upp till dig att välja vad du prioriterar.
Iofs så kanske man väljer o springa ut från Assault-rampen framtill på land raiderna om dom sitter bakSeregon skrev:Det är spelmässigt bättre att ha sponsons fram, samt att det är mer logiskt att inte springa ut rakt framför de skjutande kanonerna. Det är däremot mer estetiskt tilltalande att ha dem bak. Det är upp till dig att välja vad du prioriterar.
Japp. Det är mest att vapnen når 1-2" längre med sponsonsen sittandes framtill.