Witchhunters

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
The Gretchin

Witchhunters

Inlägg av The Gretchin »

Om du "lånar in" IG eller SM till en Witchhunter armé, måste du ha deras codex eller bara deras stats nerskrivna
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Witchhunters

Inlägg av Zurken »

Du skulle antagligen kunna ha papper på just de enheter du har med i en armé istället för ett helt codex. Det viktigaste är att du har reglerna, inte att du har en speciell bok. Sen när du väl lärt dig reglerna, så är det rätt sällan man behöver ta fram och titta sin codex ändå.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Vad jag syftar på är att det står på alla codexar att man inte får använda innehållet utan att ha codexen
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Det är väl vettigt att ha med reglerna till det man använder, varför inte liksom?

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Det känns liksom onödigt att pröjsa 250kr för en codex som man inte ens behöver
Helmer Jonelid

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jag har sett flertalet spelare med utskrivna papper istället för codex på turneringar. Så länge du inte ska åka till en turnering sponsrad av GW så kommer ingen bry sig om du verkligen har codexet, så länge du har reglerna på annat sätt istället.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

The Gretchin skrev:Det känns liksom onödigt att pröjsa 250kr för en codex som man inte ens behöver
Jag håller med. Av din fråga så verkade det dock som att du behövde det, personligen tycker jag inte att det behöver vara ett codex (läsligt format duger) även fast jag personligen föredrar det.

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Om man inte har codexet, skulle jag minst kräva ordentligt utskrivna fotokopior och inte bara självskrivna anteckningar, iaf om jag var på en turnering. Spelar man för skojs skull är det strunt samma, men det ska inte kunna gå att mygla till sig fördelar genom att "råka" formulera om en mening eller två i officiella sammanhang.

Edit: och ärligt talat, det går att få tag på begagnade codexar för väldigt billiga slantar på tradera/ebay och liknande.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

The Gretchin skrev:Det känns liksom onödigt att pröjsa 250kr för en codex som man inte ens behöver
Hur menar du att du inte behöver den? Det är i codexen som reglerna för enheterna står, samt reglerna för armén i helhet (orders, combat tactics, atsknf osv). Låna codexen av en kompis om du ska på turnering eller köp en begagnad.

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Om jag, rent hypotetiskt, hade sagt något sånt hade jag menat att det finns bittorrent. :lol:

Skriv svar