Blood Talons på Furioso Dreadnought
Blood Talons på Furioso Dreadnought
Vill bara höra er åsikt.
Har köpt nya Furioson i plast. Sitter o funderar på hur man ska bygga den.
Blood Talons vs vanliga CCW.
Jag får ju inte dubbla styrkan med Blood Talons, men däremot så räknas dom ju som lightning claws, dvs får rulla om alla missade wounds, och så får man ju extra attackerna vid de där andra.
Jag kommer köra honom som ren infanteri-slaktare (spelar bla mot tyranids och ofta mot andra space marines)
Vad hade ni kört?
Har köpt nya Furioson i plast. Sitter o funderar på hur man ska bygga den.
Blood Talons vs vanliga CCW.
Jag får ju inte dubbla styrkan med Blood Talons, men däremot så räknas dom ju som lightning claws, dvs får rulla om alla missade wounds, och så får man ju extra attackerna vid de där andra.
Jag kommer köra honom som ren infanteri-slaktare (spelar bla mot tyranids och ofta mot andra space marines)
Vad hade ni kört?
Blood Angels - Angels Encarmine 1750p
Re: Blood Talons på Furioso Dreadnought
magneter!
förutom det så har jag varit i mottagarsidan av oändlighetsdödaren. på två originalträffar lyckades han döda runt 15 hormagaunts.
förutom det så har jag varit i mottagarsidan av oändlighetsdödaren. på två originalträffar lyckades han döda runt 15 hormagaunts.
Senast redigerad av 1 Halvar, redigerad totalt 12 gånger.
Ja' än't bittä'!
- speedfreek
Talons, talons, talons.Kithiva skrev:ren infanteri-slaktare
Om den enbart och uteslutande ska döda infanteri; talons. Om den vill ha någon som helst möjlighet att försvara sig när den blir counter-chargead av andra gräddnougater, defilers, soulgrinders eller annat stort och jobbigt; fists.
Tänk dessutom på att om du anfaller och wipe:ar en stor enhet infanteri med talons kommer du bli skjuten på i mängder i följande tur. Ibland vill man sitta fast i närstrid en extra tur.
Tänk dessutom på att om du anfaller och wipe:ar en stor enhet infanteri med talons kommer du bli skjuten på i mängder i följande tur. Ibland vill man sitta fast i närstrid en extra tur.
Jag tycker talons är bättre för det mesta, pinsamt bra mot infanteri och monstrous creatures(med låg I). Däremot så är det inte så kul när man blir tvingad att charga en land raider/monolith/soulgrinder.Seregon skrev:Om den enbart och uteslutande ska döda infanteri; talons. Om den vill ha någon som helst möjlighet att försvara sig när den blir counter-chargead av andra gräddnougater, defilers, soulgrinders eller annat stort och jobbigt; fists.
Om man är orolig för att närstriden ska ta slut så kan man alltid smoka innan charge
Och där var han monterad....
Kommer nog droppa in honom bakom fienden o sen chargea in. Har häftmassat upp blood talons på honom. Ska speltesta ikväll. Får se hur de går.
Kommer nog droppa in honom bakom fienden o sen chargea in. Har häftmassat upp blood talons på honom. Ska speltesta ikväll. Får se hur de går.
Då vart han speltestad. Gissa vem som lyckades misslyckas på att få komma in från reserves i precis ALLA rundor. Han kom in på sista rundan och få stå o skämmas i ett hörn då han inte kunde göra ett jota. <.<
Var han inte den ända som satt i pod? Du vill ju ha med honom i den delen som automatiskt kommer in runda1 för att pressa fienden lite..
Jo han satt själv i pod. Misslyckades på varenda slag på o få in honom. Rätt irriterande.Joey_Boy skrev:Var han inte den ända som satt i pod? Du vill ju ha med honom i den delen som automatiskt kommer in runda1 för att pressa fienden lite..
Finns det något som helst sätt att öka chansen att få in från reserves i rundorna?!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Hälften av podsen kommer ju automatiskt tur ett, bättre än så blir det inteKithiva skrev:Jo han satt själv i pod. Misslyckades på varenda slag på o få in honom. Rätt irriterande.Joey_Boy skrev:Var han inte den ända som satt i pod? Du vill ju ha med honom i den delen som automatiskt kommer in runda1 för att pressa fienden lite..
Finns det något som helst sätt att öka chansen att få in från reserves i rundorna?!
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015