Undrar lite ifall man får turbo boosta under sin scout move med en Ravenwing Attack Squadron. Squadden har Scouts-regeln och på s.27 står det "Scouts: Note that no model may make a turbo boost move whilst using the scouts special rule.". Däremot har GW FAQ:at att man faktiskt får turbo boosta med scout, så länge man håller sig 12" ifrån fienden.
Så, vad är det som gäller? Skulle jag få boosta med bikes eller ej?
DA Bikes och Scout move..
Re: DA Bikes och Scout move..
Boosta på, det är bara GW som glömt att uppdatera alla DA's gamla regler.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
Gonka Koff
Åh, fan, det är faktiskt lite skumt att GW glömt bort detta i DA faq:n. I kodexet står det ju tydligt och klar att INGEN modell med scout får turboboosta i sin scout move.
... men det är ju inte sant, eftersom GW:s faq säger:
Men läser jag mig in i sweFaq:ns hjärnor rätt så tror jag att dom tillåter även ravenwing att turboboosta under sitt scout move. Förmodligen inser dom (till skillnad från INAT-folket) att FAQ-texten invaliderar det generella påståendet i DA-kodexet, så att RW bikers klassas som just bikers, och alla sådana med scout får turboboosta.
Det hela handlar om att kolla in datumet för vardera text, om texterna säger olika har den med nyare datum mest relevans.
Men, jag är inte en swefaq-kille, så detta är bara min personliga åsikt.
EDIT: och medans jag skrev detta kom Katarsis med sitt inägg ovan. Det var kortare, enklare, och med relevans (eftersom han till skillnad från mig är just en swefaq kille (dvs en sån som jag har koll på hur dess hjärna fungerar...))
... men det är ju inte sant, eftersom GW:s faq säger:
Enligt INAT, så skriver dom tydligt att dom inte får turbo-boosta ( på grund av RAW från dess kodex)Q: Can bikes Turbo Boost during their Scout move? (p76)
A: Yes they now can, but remember that they have to
remain more than 12” away from the enemy as they move
Men läser jag mig in i sweFaq:ns hjärnor rätt så tror jag att dom tillåter även ravenwing att turboboosta under sitt scout move. Förmodligen inser dom (till skillnad från INAT-folket) att FAQ-texten invaliderar det generella påståendet i DA-kodexet, så att RW bikers klassas som just bikers, och alla sådana med scout får turboboosta.
Det hela handlar om att kolla in datumet för vardera text, om texterna säger olika har den med nyare datum mest relevans.
Men, jag är inte en swefaq-kille, så detta är bara min personliga åsikt.
EDIT: och medans jag skrev detta kom Katarsis med sitt inägg ovan. Det var kortare, enklare, och med relevans (eftersom han till skillnad från mig är just en swefaq kille (dvs en sån som jag har koll på hur dess hjärna fungerar...))
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Härligt. Då blir det nog att peta ihop en DA-lista och leka på.