Ravenwing RAS-Speeder/At-Bike
Ravenwing RAS-Speeder/At-Bike
Eftersom jag är tämligen trög så upptäckte jag först idag att det på sid. 27 i Codex:DA står att RW Landspeeders och RW Attack Bikes som köps till Ravenwing Attack Squadrons ALLTID (min emfas) räknas som separata SCORING (min emfas) units på en modell vardera.
Med andra ord så verkar de vara scoring oavsett om Sammy är med och trots att de köps som Fast Attack. GW har gjort 3 FAQs på DA sedan codexen kom men har inte ändrat regeln.
Mina neurosedynskadade killar i klänning ser allt mindre neurosedynskadade ut för varje dag som går verkar det som...
Med andra ord så verkar de vara scoring oavsett om Sammy är med och trots att de köps som Fast Attack. GW har gjort 3 FAQs på DA sedan codexen kom men har inte ändrat regeln.
Mina neurosedynskadade killar i klänning ser allt mindre neurosedynskadade ut för varje dag som går verkar det som...
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Re: Ravenwing RAS-Speeder/At-Bike
Yep, jag håller med.GLinus skrev:27 i Codex:DA står att RW Landspeeders och RW Attack Bikes som köps till Ravenwing Attack Squadrons ALLTID (min emfas) räknas som separata SCORING (min emfas) units på en modell vardera.
[/quote]GLinus skrev:Med andra ord så verkar de vara scoring oavsett om Sammy är med och trots att de köps som Fast Attack. GW har gjort 3 FAQs på DA sedan codexen kom men har inte ändrat regeln.
Dock hävdas det att det är en relik från 4th edition och inte bör spelas så (Även fast det inte FAQats bort)
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Klart att det är en relik från 4th!! Dumma mig!
Ja ja, jag fick ju drömma lite i alla fall...
Ja ja, jag fick ju drömma lite i alla fall...
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Hur är det då när man köpt till bike squadden som troops? Blir Attack Biken och Landspeedern scoring då också, så man får fram 3 scoring units på en troopslot?Yautja skrev:Dock hävdas det att det är en relik från 4th edition och inte bör spelas så (Även fast det inte FAQats bort)
Det är väll klart att det är en kvarleva från 4th oavsett vad som står. Så Bikes (inklusive Attack Bikes) är inte scoring såvida de inte är köpta som Troops och Land Speeders är aldrig scoring (jag har med mig SvFAQn åtminstone på det sista).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Jänkarna argumenterar för scoring speeder eftersom det inte har FAQ:ats bort trots 3 FAQ:er sedan 5:e utgåvan kom ut...
Personligen har jag aldrig kört dem som scoring i 5:e.
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Står väl någonstans i grundreglerna att vehicles aldrig kan vara scoring, men var någon på BoLS som hävdade att en grey knight dreadnought kommer kunna vara scoring för att codex > grundregler. Vet inte vad man ska tro.GLinus skrev:Jänkarna argumenterar för scoring speeder eftersom det inte har FAQ:ats bort trots 3 FAQ:er sedan 5:e utgåvan kom ut...
Ja, de går ju stenhårt på linjen Codex går ALLTID före regelbok så utifrån det så har de ju absolut rätt. Det kan kännas lite som att vi har kommit längre på väg här i Svedala när det kommer till att anpassa reglerna så att det inte uppstår allt för knepiga specialare. Bara det faktum att vi gjorde senaste FAQ-ändringarna två år före FAQn säger ju en del...
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Blir Sternguard scoring om man tar Pedro Kantor?evr skrev: Står väl någonstans i grundreglerna att vehicles aldrig kan vara scoring, men var någon på BoLS som hävdade att en grey knight dreadnought kommer kunna vara scoring för att codex > grundregler. Vet inte vad man ska tro.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Är Sternguards fordon?Yautja skrev:Blir Sternguard scoring om man tar Pedro Kantor?evr skrev:Står väl någonstans i grundreglerna att vehicles aldrig kan vara scoring, men var någon på BoLS som hävdade att en grey knight dreadnought kommer kunna vara scoring för att codex > grundregler. Vet inte vad man ska tro.