Lite frågor om Wolf Lords
- Jimmy Johansson
Lite frågor om Wolf Lords
Kan en IC joina en annan IC? - Jag var tidigare av uppfattningen att dom inte fick det, men vill minnas att jag har hört annat. Om det anses att man inte får joina en enhet som alltid är 1 modell, får man då joina en lord som kan ha 2 vargar?
Om en lord med 2 småvargar går i terräng, har han då move through cover? - Är osäker på detta, en sak som kom upp på klubben var att var vargarna är wargear och därför är ett lite speciellt fall.
Tar lorden moral om han står själv med 2 vargar och tappar en? - Spontant sa jag att han skulle göra detta, men det fanns andra åsikter. Så jag vill höra vad folk säger. Återigen här handlade det om att det var wargear.
Tror det var något mer som dök upp, men återkommer med det isåfall.
Om en lord med 2 småvargar går i terräng, har han då move through cover? - Är osäker på detta, en sak som kom upp på klubben var att var vargarna är wargear och därför är ett lite speciellt fall.
Tar lorden moral om han står själv med 2 vargar och tappar en? - Spontant sa jag att han skulle göra detta, men det fanns andra åsikter. Så jag vill höra vad folk säger. Återigen här handlade det om att det var wargear.
Tror det var något mer som dök upp, men återkommer med det isåfall.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
Re: Lite frågor om Wolf Lords
1
IC for joina andra IC, det står som ett undantag till att IC inte får joina enheter som är en modell. Om din IC däremot råkar ha ett TW mount så får han endast joina TW enheter och wolf enheter, inget annat. Dvs om en eller båda IC har TW mount så får de inte joina varandra.
2
Nej. Vargarna är modeller hur de än köps
3
Ja. Vargarna är modeller hur de än köps
IC for joina andra IC, det står som ett undantag till att IC inte får joina enheter som är en modell. Om din IC däremot råkar ha ett TW mount så får han endast joina TW enheter och wolf enheter, inget annat. Dvs om en eller båda IC har TW mount så får de inte joina varandra.
2
Nej. Vargarna är modeller hur de än köps
3
Ja. Vargarna är modeller hur de än köps
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- Jimmy Johansson
Ungefär vad jag var inne på då iallafall. Lite illa att thunderwolf mount har den där lilla texten med att han enbart få joina fenrisians och cavalry... GW som tänkt till igen antar jag 
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
- speedfreek
Det är sjukt omoget med en enhet på enbart fyra lords, så jag tycker nog allt att de har tänkt lite iaf...
Det blir mer moget för att man har fyra lords och fyra thunderwolfs?
PS. Nej, jag är int' bitter.
PS. Nej, jag är int' bitter.
-
Bengtsson den yngre
är det överhuvudtaget moget med fyra lords? 
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
- theWatchman
JA!Bengtsson den yngre skrev:är det överhuvudtaget moget med fyra lords?
- The Gretchin
Får två IC:s vara i samma squad?
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
Ja. ICs får väl joina varandra också, men TWM är undantaget som nämns tidigare i tråden.The Gretchin skrev:Får två IC:s vara i samma squad?
Jag passar på och slänger ut en fråga. Blir chefen av med Skilled Rider?Jimmy Johansson skrev:Om en lord med 2 småvargar går i terräng, har han då move through cover? - Är osäker på detta, en sak som kom upp på klubben var att var vargarna är wargear och därför är ett lite speciellt fall.