Marine codexen

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Marine codexen

Inlägg av Nefrums »

Nu ska jag ta och dippa upp en mariene arme eller sluta spela detta spelet, inte ricktigt bestämt mig.

Jag satt och tittade lite i marinecodexen igår, och funderade lite på vad man skulle kunna ha med i en lista. När jag var klar kom jag fram till att marine listan är helt bissart bra. Visst HQ valen suger men det finns sjukt mycket annat som är väldigt prisvärt.. Folk klagade över att orc codexen var hård innan, men detta går inte ens att jämföra med marine codexen...

Jag blir så trött på GW. Detta är verkligen kortsiktigt tänkt. De kommer att sälja lite mer marines ett litet tag på bekostnad av att spelet blir mycket sämre..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Marine codexen

Inlägg av speedfreek »

Bah!
Dina 200 orker spöar marines.
Målamåla.

Argos
Inlägg: 1337
Blev medlem: 09 okt 2008, 07:55

Re: Marine codexen

Inlägg av Argos »

Det är ingen som går på dina försök att framställa ork-codexen som snäll.

Förövrigt så håller jag med om att Marine-codexen innehåller många prisvärda val. Framförallt sånt som inte Troops, det känns ju iof ganska balanserat nu när bara troops är scooring. Problemet som jag ser det är att GW vägrar nollställa alla codexar när dom släpper en ny edition. Det bästa hade varit om alla codexar haft lika prisvärd val utanför troops som marines, men det dröjer nog 10 år innan vi får se det, och då har vi ändå fått en ny edition som ändrar balansen igen.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Marine codexen

Inlägg av Nefrums »

orc codexen är inte snäll, det är den näst hårdaste codexen. Men den är sjukt mycket snällare än marinecodexen.. Här ska dippas!!
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Marine codexen

Inlägg av Nefrums »

marinelistan har en nackdel, det verkar inte finnas nå bra HQ val. Finns det nåt HQ som är värt sina poäng i marinelistan?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Marine codexen

Inlägg av Gonka Koff »

Jag tycker det är rätt vettig prissättning på de "gör-det-själv" bossar jag knåpat ihop. Jag tycker att deras bling skall vara dyrt (alla vet väl att man bevisar sin manlighet genom mängden uppgraderingar? ...)

Jag tror att bägge eternal warriors bossarna är prisvärda, ser bägge sjukt hårda ut på pappret iallafall.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Bengtsson den yngre
Inlägg: 966
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:44

Re: Marine codexen

Inlägg av Bengtsson den yngre »

captain, bike, stormshield, relicblade. Sjukt prisvärd då du kan ta inte helt oprisvärda bikes som troops. (Jag hatar mig själv för att jag uppmärksammat dem som mot all förmodan missat snubben om hans existens)
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Marine codexen

Inlägg av speedfreek »

Det var ju inte ens svårt att "hitta" den.

Izin
Inlägg: 416
Blev medlem: 09 okt 2008, 10:31

Re: Marine codexen

Inlägg av Izin »

Håller med, jag skissar delvis å en marinelita. Sjukt bra saker.
17,83

Bengtsson den yngre
Inlägg: 966
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:44

Re: Marine codexen

Inlägg av Bengtsson den yngre »

speedfreek skrev:Det var ju inte ens svårt att "hitta" den.
Nej det är väl det som är det värsta.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Skriv svar