Vad har en vendetta flugit över för deep strike?
Vad har en vendetta flugit över för deep strike?
När en valkyria eller vendetta är ute och flyger flat out, vad räknas det som att den har flugit över så att man kan sjalvmords deepa till? Räcker det med att man placerar sin första gubbe under nosen på flyget, eller måste flyget ha lämnat platsen man deepar till?
-
Silversixx
Re: Vad har en vendetta flugit över för deep strike?
Jag fattar verkligen inte frågan.
Ok, kanske lite svårt att svara på om man inte har alla regler. Flygen ifråga har en regel som gör att om den åker flat out kan passagerAre disembarka genom deep strike till "any point over which the valkyrie or vendetta moved over.
Frågan är om denna punkten kan vara bara under nosen på flyget, dvs under flyget?
Frågan är om denna punkten kan vara bara under nosen på flyget, dvs under flyget?
Jag tycker att 'moved over' bör tolkas som en bit på spelplanen som någon del utav Valkyrians hull, i 2D, har befunnit sig över. Så att Deepa från nosen borde vara okej.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
Silversixx
Jag kan reglerna för vendettan. Men förra fråga var lite tonårsfrustrationshastigt skrivet baraMutt skrev:Ok, kanske lite svårt att svara på om man inte har alla regler. Flygen ifråga har en regel som gör att om den åker flat out kan passagerAre disembarka genom deep strike till "any point over which the valkyrie or vendetta moved over.
Jag har kört med basen, och inte just nosen.
Problemet med att köra med basen är att man då inte vinner någonting på det hela eftersom valkyrian är så himla lång. Att åka 12" och hoppa ut 2" fram från plattan (14") eller att åka 24" och hoppa ut ca 2" bakom plattan (som slutar ca 9" från nosen) ger bara 13", dvs man kommer kortare från sin startpossition.Silversixx skrev:Jag kan reglerna för vendettan. Men förra fråga var lite tonårsfrustrationshastigt skrivet baraMutt skrev:Ok, kanske lite svårt att svara på om man inte har alla regler. Flygen ifråga har en regel som gör att om den åker flat out kan passagerAre disembarka genom deep strike till "any point over which the valkyrie or vendetta moved over.
Jag har kört med basen, och inte just nosen.
Det var inte fjortisskrivet utan mobilskrivet.
Gör en Hesselbergare, åk 22" fram och 2" åt sidan.