I Codex DE under Reavers så beskrivs ju deras lilla extra attack de gör när de turbo boostar. Där specificeras att man får ta cover saves. Så långt inget knasigt. Men innebär det att man inte får vanliga armour saves eller är det bara ett förtydligande om att man får cover save också?
Jag antar att man får ta vanlig save också då det står att attacken har ap-, men vill höra vad andra säger.
Bladevanes
Re: Bladevanes
Jo jag antar det, men en lämpligare formulering hade kanske varit normal saves apply...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Om det är AP - och inte nämner någonting annat om att den ignorerar save så är det armour save. Sen att GW kunde varit med tydliga
är en annan sak...
Tycker regeln är föredömligt tydlig. Det finns ingen anledning att skriva något extra om vanliga saves, men det finns anledning att tala om när cover saves gäller mot något som inte är skytte.
Jo det förstås... Tänkte inte på det ur det perspektivet. Dumma lilla jag.Anton skrev:Tycker regeln är föredömligt tydlig. Det finns ingen anledning att skriva något extra om vanliga saves, men det finns anledning att tala om när cover saves gäller mot något som inte är skytte.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.